מזכירות הליכוד אישרה: 8 שנים הרחקה לפורשים מהמפלגה

המזכירות אישרה את ההצעה שתמנע מגדעון סער ומאנשיו לחזור לליכוד. בנוסף, אושרה הצעה שתבלום הצטרפות של בנט ושקד. ההצעות צריכות לקבל את אישור מרכז הליכוד

הליכוד
הליכוד | צילום: רויטרס

מזכירות הליכוד אישרה הערב (חמישי) את ההצעה של חבר הכנסת ישראל כ"ץ המשמש כיו"ר המזכירות, לפיה מי שפרש מהמפלגה לא יוכל להתמודד מטעמה במשך 8 שנים מיום פרישתו. להצעה נוספה תוספת, של חבר הכנסת יואב גלנט הקובעת כי ההחלטה תחול גם על מי שהיה חבר כנסת או שר במפלגה שאיננה הליכוד וחבר לקואליציה אשר הביאה להדחת הליכוד מהשלטון.

יש לציין, כי ההצעה צריכה לקבל את אישור ועדת החוקה של הליכוד ושל מרכז הליכוד. בהתאם להצעת יו״ר המזכירות הוחרגה תנועת זהות, שבראשה עומד משה פייגלין, מתוך ההחלטה - בשל תמיכתה בליכוד בבחירות האחרונות. מטרת ההצעה היא למנוע מחברי הכנסת והשרים של תקווה חדשה שהיו בליכוד ועזבו את המפלגה לחזור אליה, וכן מחברי ימינה - בעיקר נפתלי בנט ואיילת שקד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ בנט: "עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים"

ראיסי בהשבעתו: "נשק גרעיני הוא דבר אסור מבחינה דתית"

איילון נחסם בעקבות מחאת הנכים: "לא נוותר על שקל אחד"

חברת הכנסת מירי רגב בירכה על ההצעה ואמרה: "הדברים שעשו אלקין וסער הם דברים שלא ייעשו. אנחנו יושבים היום באופוזיציה בגלל אלו שעזבו את התנועה. אנשים מהליכוד בגדו במפלגה, הקימו אחת משלהם והלכו עם השמאל". עוד הוסיפה: "יש למצוא נוסח נוקשה יותר להחלטה בנוגע למי שיכול לחזור לליכוד אחרי שעזב. מי שרחמן אל אכזרים, זה מה שקורה לו - הוא יושב באופוזיציה".