הקלטות מסיעת הליכוד: "הציבור שלנו מצפה שנהיה ימניים ולא ממלכתיים"

מאי גולן וקטי שטרית רוצות לתמוך בחוק של בן גביר שקובע שלצורך חוק השבות יהודי הוא מי שעבר גיור כהלכה, ברקת וגלנט הזכירו שהליכוד היא תנועה ליברלית. "הליכוד הוא לא צעצוע של בן גביר"

זמן צפייה: 02:11

דיון ארוך הקדישו היום (שני) בליכוד לחוק שהביא ח"כ איתמר בן גביר וצפוי לעלות השבוע להצבעה, וקובע שלצורך חוק השבות יהודי הוא רק מי שעבר גיור כהלכה. בתוך סיעת הליכוד הדעות חלוקות - הרצון לסולידריות עם השותפים באופוזיציה מתנגש עם חשש שמבטאים רבים מחברי הסיעה - שהחוק לא ממש משקף את ערכי הליכוד.

בסוף ישיבת הסיעה התקיימה הצבעה, ובה הוחלט כי כל חבר כנסת יצביע כרצונו, לא לפני שכמה מהם הביעו את דעתם על שיתוף הפעולה עם בן גביר. בהקלטות שנחשפו הערב במהדורה המרכזית ניתן לשמוע את הח"כים יואב גלנט וניר ברקת מצד אחד, ואת הח"כיות קטי שטרית ומאי גולן מהצד השני.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביקור היסטורי: שר הביטחון יטוס למרוקו בשבוע הבא

העוזרת של מילצ'ן העידה: המיליארדר רכש לשרה נתניהו צמיד ב-50 אלף דולר

שומעת פי 4: החתולה בעלת ארבע אוזניים כובשת את הרשת

"הליכוד היא תנועה ציונית לאומית ליברלית", אמר גלנט, "הליכוד הוא לא צעצוע של בן גביר, עם כל הכבוד לו". ח"כ ניר ברקת הוסיף: "אם אנחנו רוצים לשמר את הממלכתיות, חשוב להתנגד לדבר כזה. אני יכול לחשוב על עוד הרבה דברים שבן גביר ירצה להעביר ולחייב אותנו להצביע איתו, זה לא בהכרח נכון".

מנגד, שטרית אמרה: "כשאני מסתכלת על חברים של הבן שלי שמגיעים בימי שישי ודנים, אני רואה מעבר מהליכוד לבן גביר, ואותי זה מדאיג שאני שומעת על המעבר הזה מאצלנו אליהם, ואני חושבת שאנחנו נותנים לזה הרבה מאוד יד".

גולן הוסיפה: "עם כל הכבוד, בן גביר בסוף שותף שהיה נאמן הרבה מעבר לאחרים שהתיימרו להיות ימנים, ואם אתם חושבים שהציבור שלנו, שהיום יושב מובס ושבור מאוד, מצפה שנהיה ליברלים וממלכתיים ולא ימניים כמו הסחף שדווקא יש מהצד השני אז אתם טועים".

ח"כ בן גביר מסר בתגובה: "אני מאוכזב מאוד מהחלטת הליכוד. חבל שפוגעים בשלמות האופוזיציה ואחדות הגוש ומחליטים שאיש הישר בעיניו יעשה".