בתגובה ל"חוק השוויון": בליכוד מתכננים להעלות שורת הצעות חוק

ביום רביעי צפויות להעלות במליאה לקריאה טרומית כמה הצעות חוק שנועדו להוות תגובת נגד לכחול לבן. בין ההצעות: חוק המסתננים, חוק המטפלות וחוק נציבות הביקורת על הפרקליטות

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

בדרך לבחירות: בליכוד מתכננים להעלות ביום רביעי לקריאה טרומית שורה של חוקים שנועדו להוות מעין תגובת נגד לכחול לבן שתמכה בשבוע שעבר בחוק השוויון חרף עמדת הקואליציה וגרמה לכך שיעבור בקריאה טרומית. מי שמרכז את המהלך מטעם הליכוד הוא חבר הכנסת עמית הלוי, שממלא את מקומו של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר שנמצא בבידוד.

בין החוקים שיובאו למליאה: חוק נציבות הביקורת על הפרקליטות ביוזמת הלוי, שמטרתו תיקון החוק כך שלנציב יהיו אפשרויות חקירה ובנוסף למבקר יהיה יותר כוח רב יותר בניגוד למצב הנוכחי. הצעה משפטית נוספת היא תיקון לחוק יסוד השפיטה שמטרתו לבלום את המהפכה השיפוטית שמעניקה, לדברי יוזמי החוק ובראשם הלוי, כוח רב לשופטים - בניגוד לחוק.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לוחות הזמנים ותופעות הלוואי: המדריך המלא לקראת מבצע החיסונים

מחקר חדש חושף: כמה השמינו הישראלים בתקופת הקורונה?

אם החייל ששם קץ לחייו: "לולא ההימורים – חייו לא היו נגמרים"

חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד
חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד

שני חוקים נוספים שיועלו במליאה הם חוק המסתננים של מאי גולן, שמטרתו לקבוע כי קביעת מדיניות ההגירה של ישראל תגבר על חוקים אחרים וכי מדיניות ההגירה תוגדר כחוק יסוד. חוק נוסף הוא חוק המטפלות של ח"כ אופיר כץ שמטרתו לקבוע עונש מינימום למי שהורשע בתקיפה או בהתעללות של קטין חסר ישע.

כאמור, הצעות חוק שצפויות להעלות ביום רביעי מגיעות בתגובה לאישור "חוק השוויון" בקריאה טרומית לפני חמישה ימים. כזכור, ההצעה עבר ברוב דחוק של 56 תומכים מול 54 מתנגדים. כשסיעות האופוזיציה הצביעו בעד החוק בתוספת כחול לבן ואילו סיעות הקואליציה, בראשות הליכוד, התנגדו.

תשעה ימים לפיזור האוטומטי של הכנסת, נוכח אי מעבר תקציב מדינה לשנת 2020, נראה כי המערכת הפוליטית בדרך הבטוחה לבחירות. לצד הבליץ החקיקתי שמתכננת הליכוד ביום רביעי, בכחול לבן מנגד דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו להעלות בישיבת הממשלה הקרובה את מינויו של עמית איסמן לפרקליט המדינה ואת שימי בראון לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים.