נתניהו רומז? הליכוד פרסם קטע ישן שבו רה"מ איים לתקוף בעיראק

שלושה ימים לאחר התקיפה במחוז סלאח א-דין שבה נהרגו כוחות איראניים, פרסמה מפלגת השלטון סרטון תעמולה הלועג ליאיר לפיד, ובו נתניהו אומר בנאום: "נפעל נגדכם בעיראק"

זמן צפייה: 00:28

הליכוד פרסמה היום (שני) סרטון תעמולה שבו נראה יאיר לפיד מדבר בריאיון באנגלית, ולאחריו ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום ישן באנגלית, שבו הוא אומר: "נפעל נגדכם בעיראק, נפעל נגדכם בכל מקום כדי להגן על עמנו". עיתוי הפרסום, שלושה ימים לאחר תקיפה בסיס במחוז סלאח א-דין בעיראק, שבה נהרגו כוחות איראניים, מעלה שאלה האם מדובר ברמיזה ללקיחת אחריות של ישראל.

אתמול מסר מקור בכוח קודס של משמרות המהפכה לעיתון אל ג'רידה, היוצא לאור בכווית, כי מחקירה ראשונית עולה כי ישראל היא זו שביצעה את התקיפה על בסיס במחוז סלאח א-דין צפונית לבגדד, עיראק, במהלכה נהרגו אנשי משמרות המהפכה ופעילים של ארגון חזבאללה.

בנימין נתניהו מתוך סרטון של מפלגת הליכוד
בנימין נתניהו מתוך סרטון של מפלגת הליכוד | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

המקור טען כי מזל"ט ישראלי שוגר מבסיס אמריקני בסוריה, "א-תנף", והוא שהפציץ את המחנה הצבאי "אל-שוהדא" של מיליציית "אל-חשד אל-שעבי", אשר הכיל מחסני טילים לטווח קצר ולטווח בינוני. כמו כן ציין כי משמרות המהפכה הגיעו למסקנה זו לאחר שהבינו כי סוג הטילים שהפציץ את הבסיס הוא אותו דגם אשר נעשה בו שימוש בהפצצות בסוריה המיוחסות לישראל.

נוסף לכך, מקורות עיראקים מסרו לעיתון כי ככל הנראה שממשלת עיראק לא תודה שישראל היא זו שביצעה את התקיפה, מכיוון שהממשלה נמצאת במצב קשה והודאה כזו תביא לביקורת עליה בנוגע לתפקיד הכוחות האמריקנים במדינה.

כאמור, ביום שישי בלילה נהרגו אנשי משמרות המהפכה האירניים וכן פעילים של ארגון חזבאללה במתקפה של מל"ט על בסיס בעיראק, שבו אוחסנו טילים איראניים - כך דיווחה רשת "אל-ערביה" הסעודית. כתב הרשת ציטט גורם בפיקוד המרכז האמריקני, שהצהיר כי הוא מודע לדיווחים על התקיפה - אך לדבריו כוחות אמריקניים אינם מעורבים.

תקיפה על בסיס טילים בעיראק
תקיפה על בסיס טילים בעיראק

לפי הדיווח, הבסיס שבו יושבת מיליציית "הגיוס העממי" השיעית, הנחשבת קשורה לרפובליקה האסלאמית, הותקף לאחר שהוצבו בו טילים בליסטיים אותם איראן העבירה לעיראק לאחרונה. גורמים באזור מסרו לרשת כי במקום נשמעו פיצוצי משנה רבים, היכולים להעיד על הימצאות כלי נשק וטילים בבסיס המופצץ.

נוסף לכך, על פי דיווחים בערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת", ערב ההפצצה שהו בבסיס כ-20 לוחמי חזבאללה וכ-70 חברים במשמרות המהפכה האיראניים.