רה"מ בכנס הליכוד: להיות תלויים ברשימה המשותפת - סכנה עצומה

נתניהו האשים ב"כינוס החירום" של מפלגתו את ניסיון כחול לבן להקים ממשלה צרה בתמיכה הרשימה המשותפת. "הולכתם שולל את מצביעיכם - אם תקום ממשלת מיעוט כזאת יחגגו בטהראן, ברמאללה ובעזה"

זמן צפייה: 01:32

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אמש (ראשון) "בכנס החירום" של הליכוד וטען כי ראשי כחול לבן החליטו להקים ממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת. לדבריו, "להיות תלויים במפלגות הערביות זו סכנה עצומה למדינת ישראל, נקודת שבר שלא הייתה כדוגמתה", והאשים: "הולכתם שולל את מצביעיכם".

לטענת נתניהו, "אנחנו מבינים שאנחנו חייבים להיכנס לפעולת חירום מול מצב חירום - אנחנו נמצאים ברגע גורלי למדינת ישראל". ראש הממשלה המשיל ותקף את חברי הרשימה המשותפת: "הם לא ציוניים ולא תומכים במדינת ישראל. הם תומכים בארגוני הטרור וקוראים לחיילי צה"ל רוצחים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת הגשת כתבי אישום? נדחה כנס של בכירי הפרקליטות

משפחת גולדין: רה"מ הבטיח – אין הסדרה עם עזה עד להשבת החיילים

"ביקש למחוק צילומי אבטחה": 20 חודשי מאסר למסייע המחבל מברקן

בנימין נתניהו נואם ב''כנס החירום'' של הליכוד
בנימין נתניהו נואם ב''כנס החירום'' של הליכוד | צילום: חדשות 13

נתניהו פנה ליו"ר כחול לבן בני גנץ ואמר כי "חברי הרשימה המשותפת רוצים להעמיד אותך לדין כפושע מלחמה. אותו דבר גם לגבי אשכנזי ובוגי יעלון - איתם אתה הולך להקים ממשלה שתהיה תלויה בהם?"

"בזמן שהיינו במערכה צבאית, כשהותקפנו בטילים, כשאזרחינו ישבו במקלטים, כשהחיילים שלנו סיכנו את חייהם, ניהלתם משא ומתן עם אותם חברי כנסת שתומכים בארגוני הטרור?", המשיך ראש הממשלה. "זה מעל לפוליטיקה, זה אבסורד, זה בלתי נתפס. זאת סטירת לחי לאזרחי ישראל, לחיילי ישראל, זאת סטירת לחי למי שהצביע לך. זו לא רק פגיעה חמורה בביטחון ישראל, אלא גם פגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית. הבטחתם ש"ישראל לפני הכל", ועכשיו האמת מתגלה. לא ישראל לפני הכל - אלא השלטון לפני הכל".

ישיבת הנהגת כחול לבן
ישיבת הנהגת כחול לבן | צילום: אלעד מלכה

"שלשום המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הסביר שהוא לא רוצה להשמיד את כל היהודים, אלא רק את מדינת ישראל. אתמול הוא אמר שחיסול המשטר הציוני משמעותו שהפלסטינים יבחרו את הממשלה שלהם ויסלקו אנשים כמו נתניהו. אם תקום ממשלת מיעוט כזאת יחגגו בטהראן, ברמאללה ובעזה. כמו שהם חוגגים אחרי כל פיגוע, אבל זה יהיה פיגוע לאומי היסטורי במדינת ישראל - ואסור שזה יהיה", קבע ראש הממשלה.

"בחירות זה דבר רע למדינת ישראל, אנחנו לא רוצים בחירות, אבל יש דבר הרבה יותר גרוע וזאת ממשלת מיעוט מסוכנת שנשענת על איימן עודה ואחמד טיבי", קבע נתניהו. "ממשלה כזו היא איום קיומי על מדינת ישראל. הם מצדיקים את זה ואומרים שזה בסדר, 'זה רק ממשלת מעבר, זה רק כדי להוריד את הליכוד. לשלושה חודשים'. אני אומר לכם שממשלה כזאת אסור שתקום לא ליום אחד ואפילו לא לרגע אחד.

בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, בני גנץ
בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, בני גנץ | צילום: חדשות 13

"לכן אני קורא לראשי כחול לבן - יש אפשרות להקים ממשלה ביחד. יש אפשרות להימנע מבחירות. יש אפשרות לעשות את הדבר האחראי", אמר נתניהו. "אבל קודם כל אתם צריכים לעשות את הדבר האחראי ולגלות אחריות לאומית. לכן אני קורא לכם - תתייצבו ברגע זה, הערב, ותאמרו לעם בצורה חדה וברורה שאתם מורידים מעל הפרק את הרעיון ההזוי של ממשלה שנשענת על חברי הרשימה הערבית המשותפת".

מכחול לבן נמסר בתגובה לאירוע של נתניהו: "תושבי הדרום לא זכו ל'כנס חירום', גם לא החולים שזרוקים במסדרונות בתי החולים, לא הקשישים ולא הנכים. כרגיל, נתניהו דואג רק לנתניהו".

בני גנץ נואם ישיבה מיוחדת במליאה לזכר רבין
בני גנץ נואם ישיבה מיוחדת במליאה לזכר רבין | צילום: חדשות 13

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמר בתגובה לנאומו של נתניהו כי "לא יהיה מחלף 'בנימין', או 'תיכון נתניהו'. הוא חתם הערב את מורשתו כעבריין מריר שלא ידע להפסיד, רק לפגוע ולהסית נגד מי שהיה אמור לשרת. כולנו, ערבים ושותפנו היהודים, ננשום אנחת רווחה ביום שילך ונמשיך להיאבק למען שלום, שיוויון, דמוקרטיה וצדק חברתי".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לפגישתו עם ראש הממשלה מוקדם יותר, וסיפר כי "הייתה פגישה עניינית. כולם מבינים שזה טירוף מוחלט לקחת מדינה לבחירות בפעם השלישית, זה ייפגע בכלכלה וביטחון. חייבים לעשות הכל כדי להגיע לממשלת אחדות רחבה".

עוד סיפר ליברמן כי "מבחינתי הכי טוב ממשלה צרה. בממשלה רחבה השפעתי תהיה הרבה יותר פחותה, ועל פניו יש אופציה לממשלה גם עם נתניהו וגם עם גנץ, בממשלה צרה אני יכול לקבל את חצי המלכות, אבל כל ממשלה צרה תהיה אסון למדינת ישראל, כי אי אפשר לתפקד".

יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לאחר הפגישה עם יו''ר הליכוד בנימין נתניהו
יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לאחר הפגישה עם יו''ר הליכוד בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

כאמור, אתמול נפגש נתניהו עם ליברמן בקריה בתל אביב. בתום הפגישה, שארכה כשעה, נמסר בהודעה משותפת מהליכוד ומישראל ביתנו כי "הייתה שיחה עניינית וטובה שהתמקדה בדרכים להקים ממשלת אחדות. השניים קבעו להיפגש שוב כדי להשלים את הפגישה".

במקביל, נפגשו ארבעת בכירי כחול לבן במטה המפלגה, כדי לדון בהסכמות שהושגו עם ישראל ביתנו והעבודה-גשר. בפגישה יעדכן בני גנץ גם על פגישתו עם הנשיא אתמול, והאופציות העומדות על הפרק. מוקדם יותר נפגשו צוותי המשא ומתן של כחול לבן וישראל ביתנו, ומסרו כי "הושגה התקדמות של ממש בניסוח קווי היסוד, ובפרט בנושאים הנוגעים לענייני דת ומדינה". עוד נמסר כי נציגי הצדדים ייפגשו שוב הערב ומחר. מכחול לבן והעבודה-גשר נמסר בתום פגישתם כי הושגה התקדמות נוספת לקראת הסכמה על קווי היסוד של הממשלה העתידית, לרבות "בנושאי ההתיישבות והחקלאות. הצדדים צפויים להיפגש שוב בקרוב".