נערך לכניסה למשרד הביטחון: ליברמן ונתניהו נפגשו

התקדמות במגעים - ראש הממשלה נפגש עם דרעי ויו"ר ישראל ביתנו בניסיון לפתור את מחלוקת הגיוס. על פי הערכות יחזור ליברמן לתפקיד שר הביטחון • ארדן: "בעזרת השם תהיה ממשלה ביום שלישי הבא"

זמן צפייה: 01:18

מרכיבים ממשלה: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, וכן עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, במטרה להגיע לפתרון למשבר חוק הגיוס. בתוך כך, נפגש היום ליברמן גם עם בכירי מערכת הביטחון, בהם הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן. על פי הערכות, ליברמן יחזור לתפקיד שר הביטחון ובתחילת השבוע יתחילו להיחתם הסכמים קואליציוניים. השר ארדן אמר הערב לחדשות 13 כי "בעזרת השם תהיה ממשלה ביום שלישי הבא", אך סירב לומר איזה תיק יקבל.

השר להגנת הסביבה וחבר צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד, זאב אלקין התייחס הבוקר לשיחות בין המפלגות ואמר כי "זו הפעם הראשונה שאני לא יכול להגיד בוודאות שתקום ממשלה כתוצאה ממנו, יש פערים בין השותפות כרגע. כל מפלגה קטנה טוענת שבלעדיה אין ממשלה, יש כאן תחושה של כוח מופרז ומכאן מגיעות דרישות לא הגיוניות". את הדברים אמר בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר".

אלקין טען כי "אני לא רואה אפשרות אמיתית לממשלה צרה בלי ליברמן ואני לא חושב שהוא יתן להקים ממשלה כזאת, כולם צריכים לרדת מצמרות העצים. ממשלה זמנית לא יכולה לעשות המון דברים - כלכלית זה דבר רע מאוד, וגם ככה אם יתקיימו בחירות חדשות התוצאות יהיו די דומות".

עוד בחדשות 13:

קשיים בהרכבת הממשלה: "לא בטוח שתקום קואליציה כתוצאה מהמו"מ"

הליכוד לליברמן ולחרדים: חתמו על ההסכמים - אח"כ נדון במחלוקות

מסתמן: מכסות הגיוס של הצעירים החרדים ייקבעו בהחלטת ממשלה

נתניהו וליברמן
נתניהו וליברמן | צילום: רויטרס

גורמים בליכוד אמרו אמש לחדשות 13 כי במידה ולא תחול פריצת דרך במשא ומתן הקואליציוני עד סוף השבוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לאיים בבחירות חדשות, כדי להלחיץ את השותפות למו"מ.

בד בבד, גורמים בישראל ביתנו אמרו כי לחרדים יש שלוש גרסאות שונות לחוק הגיוס, אחת של חבר הכנסת אריאל אטיאס, השנייה של חבר הכנסת משה גפני והשלישית של סגן השר יעקב ליצמן. "החרדים לא מצליחים להחליט בעצמם על נוסח לחוק הגיוס", אמרו הגורמים. "כך אי אפשר להתקדם". הלילה, נחת בארץ המתווך שמוליק חייק, לו יש ניסיון במגעים בין נתניהו לליברמן, מאחר ושניהם סומכים עליו.

ביום רביעי שעבר תקף יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, את המפלגות החרדיות ואת ראש הממשלה בפוסט שפרסם בפייסבוק, וכתב: "קחו אותנו ברצינות ומי שמחפש אשמים במידה ולא תקום קואליציית ימין – שיסתכל על עצמו במראה". ליברמן טען כי "ביומיים האחרונים שמעתי אין ספור איומים מצד הח"כים החרדים בנוסח: נלך לבחירות חוזרות או נקים ממשלה בלי 'ישראל ביתנו'. אני מצטער שבמקום לנהל שיח ענייני, החרדים בחרו להתגרות, להשתלח ולאיים".

אביגדור ליברמן ואריה דרעי | צילום: רויטרס

ליברמן טען כי "ביומיים האחרונים שמעתי אין ספור איומים מצד הח"כים החרדים בנוסח: נלך לבחירות חוזרות או נקים ממשלה בלי 'ישראל ביתנו'. אני מצטער שבמקום לנהל שיח ענייני, החרדים בחרו להתגרות, להשתלח ולאיים".

כמו כן, יו"ר המפלגה תקף את ראש הממשלה ואמר: "מי שמנע את הפינוי של חאן אל-אחמר וסוסיא זה לא בג"ץ. מי שמנע את קבלת חוק עונש מוות למחבלים בקריאה שנייה ושלישית זה לא בג"ץ. מי שמאפשר העברת מאות מיליוני דולרים לארגוני הטרור בעזה זאת ממשלת ישראל הנוכחית. אנחנו רוצים ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים".

עוד התייחס למו"מ הקואליציוני, ואמר כי "אין תיאום בין ישראל ביתנו לכולנו. מאז הבחירות פגשתי את השר כחלון פעם אחת במליאת הכנסת לדקה וחצי". כמו כן הוסיף כי הוא מתנגד לממשלת אחדות, וכי "גם בנושא מועמד אלטרנטיבי להרכבת הממשלה – לא נתמוך באף מועמד אחר לא מתוך הליכוד ולא מחוץ לליכוד".