ליברמן דורש: לא לאפשר לחרדים להצטרף לממשלה - במשך שנה וחצי

יו"ר ישראל ביתנו הציב את התנאי בפני ראשי "גוש השינוי" - שמנסים לשכנע אותו לוותר על הדרישה • נמשכים חילוקי הדעות בין בנט ללפיד: יו"ר ימינה דורש חלוקה לגושים עם זכות וטו לכל אחד

זמן צפייה: 02:30

המגעים להקמת ממשלה: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הציב בפני ראשי "גוש השינוי" תנאי לפיו המפלגות החרדיות לא יצטרפו לממשלה שתוקם במשך שנה וחצי - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13. זאת, ברקע היערכות הגוש לצירוף החרדים לממשלה.

ראש הגוש מנסים לשכנע את ליברמן לוותר על דרישתו, וטוענים כי אין בכך צורך. זאת, משום שהמפלגות החרדיות ממילא לא ירצו להיכנס בהתחלה לממשלה, בשל חוקים שעשויה הקואליציה לחוקק, למשל חוקי הגיור והגיוס. בכיר בגוש טוען כי צירוף חרדים עשוי לקרות כבר בהתחלה. בד בבד, לחדשות 13 נודע כי התיקים שמיועדים לחרדים, יהיו אצל גוש הימין.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

המשטרה נערכה למעצר של משי זהב; המכתב שהשאיר – לא כלל חרטה

בג"ץ הוציא צו על תנאי לרה"מ: "נמק מדוע לא ימונו מיד שרים"

מחשש ממוטציות: משרד הבריאות פרסם אזהרת מסע לשבע מדינות

יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן
יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

בתוך כך, נמשכים חילוקי הדעות בין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ליו"ר ימינה נפתלי בנט בנוגע לממשלה שעשויה לקום. בנט דורש חלוקה גושים, כשלכל אחד מהם יש זכות וטו. זאת, למרות שהוא עומד בראש גוש של 13 מנדטים בלבד, לאחר שבני גנץ וליברמן סירבו להצטרך לגוש שלו. מנגד, לפיד עומד בראש גוש של 45 חברי כנסת.

גורמים בגוש להחלפת נתניהו נשמעו אופטימיים הערב ואמרו שאפשר להרכיב ממשלה תוך 72 שעות. זאת, ברקע מסר שהעביר בנט ללפיד, לפיו יש לסגור בהקדם על ממשלה משותפת, ולא לחכות לתום המנדט של נתניהו.

בינתיים, בליכוד מנסים לשכנע את איילת שקד לתמוך בבחירות ישירות, בניגוד לעמדת בנט, שהבהיר כי יתנגד. גורמים בכירים במפלגה אמרו כי "זו שעת המבחן שלה, היא צריכה להבהיר את עמדתה". עם זאת, שקד הבהירה כי היא מתואמת עם בנט לחלוטין ולא תתמוך בחוק.