ליברמן מגלה: פנו אליי מתוך הליכוד שאלך לממשלה אחרת

יו"ר ישראל ביתנו התייחס למו"מ הקואליציוני ואמר כי "הליכוד ניהלה זאת בצורה כושלת ורשלנית, והם יכולים לבוא בטענות רק לעצמם". על חוק הגיוס טען: "אי אפשר כל הזמן לוותר לחרדים"

זמן צפייה: 02:10

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר (שישי) כי "אמרנו שלא נמליץ על אף אחד אחר חוץ מתניהו, למרות שהיו הרבה פניות – גם פומביות וגם חשאיות, גם מחוץ לליכוד וגם מתוך הליכוד, ללכת למסלול אחר. דחינו את כולן על הסף. לכן האחריות היא על נתניהו". את הדברים אמר באירוע "שישי קק"לי" בנתיבות.

"מי שמנהל את המו"מ הקואליציוני זה הליכוד, וכל האחריות עליה. הרבה שנים ניהלתי מו"מים, מטעם הליכוד ומולם, ואני לא זוכר כזה חטא יוהרה. זה נוהל בצורה כושלת, ארוגנטית, רשלנית, והליכוד יכולה לבוא בטענות רק לעצמה", הוסיף. כמו כן, התייחס להכרזתו אמש כי יתנגד לממשלה צרה של 60 חברי כנסת: "זאת תהיה ממשלה חרדית ולא ממשלת ימין. אנחנו לא ניתן לזה יד, ואי אפשר להקים ממשלת 60. אנחנו נצביע נגד, חד וחלק".

לכתבות נוספות בנושא >> 

"ליברמן מתעקש על חוק הגיוס כלשונו - רחוקים מלהגיע להסכם"

המו"מ בין נתניהו לליברמן התפוצץ - בליכוד מאיימים בבחירות

נתניהו על הקיפאון במו"מ: "לסיעות דרישות בלתי אפשריות"

Kiberman
יו''ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן | צילום: החדשות 13

ליברמן התייחס למחלוקת סביב חוק הגיוס: "אי אפשר כל הזמן לוותר לחרדים. מבחינת ראש הממשלה, מאז חורבן בית שני לא היה מנהיג בעם היהודי שנתן לחרדים מה שנתן להם נתניהו. אז הגיע הזמן שפעם אחת ידרוש מהם חזרה, זה לא בושה". "אני מאוד מעריך את הציבור החרדי. אבל אי אפשר גם לא לשרת בצבא, לא לעשות מילואים, לא לעבוד, לא לשלם מיסים וגם לבוא בדרישות. החוק הזה מנימליסטי, הגיוני, ממלכתי ומאוזן. הוא כבר פשרה, אי אפשר לעשות פשרה מעבר לזה".

על הניסיונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל חסינות, אמר יו"ר ישראל ביתנו כי "זה לא חוקים פרסונלים. אין לנו שום בעיה, אם זה יהיה מחיר הקואליציה אנחנו נתמוך בכל החוקים האלה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190524-1125' autoplay='0' credit='' desc='יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן' kid='1_dveuvf2x' duration='35'']

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "הפנייה היחידה של הליכוד לליברמן הייתה ונותרה להצטרף לממשלת ימין בראשות נתניהו. לא תהיה שום אלטרנטיבה אחרת כפי שקבעו אמש ראשי הסיעות הממליצות. צריך למצוא את הדרך המשותפת להקים ממשלה זו ולמנוע הקמת ממשלת שמאל".

נתניהו וליברמן
נתניהו וליברמן | צילום: רויטרס

ח"כ מיקי זוהר השתתף גם הוא באירוע "שישי קק"לי", והתייחס לדבריו של ליברמן: "הדבר היחיד שמונע ממשלה זה חוק גיוס. יכול להיות שאם יהיו בחירות וממשלת שמאל תיבחר וכך זה יזכר , ויכול להיות שהוא לא יעבור באחוז החסימה, כולם יכולים להפסיד ממהלך זה. רק הליכוד ירוויח. לא תקום ממשלת 60. ליברמן דבק בעקרונתיו ואני מעריך את זה, אבל גם הוא והחרדים יצטרכו להתפשר. אנחנו רוצים ממשלת ימין. ביום שלישי תהיה ממשלה".

מוקדם יותר היום, ליברמן מסר לחדשות 13 כי "אעמוד מאחורי הבטחתי לציבור, ולא אמליץ על אף מועמד אחר לראשות הממשלה. לפיכך, פני המדינה כנראה לבחירות חדשות". ליברמן הצהיר כי "מפלגת הליכוד ניהלה את המו״מ באופן פתטי, יהיר וכושל. הם לא חתמו עד היום על אף הסכם קואליציוני, ומאשימים אותנו בכשלון המו״מ. אמרתי מפורשות שלא נתפשר על חוק הגיוס, היו צריכים להקשיב לי, אבל העדיפו להתנהג בהתנשאות".

"זה לא במקרה שעד לרגע זה לא נחתם שום הסכם עם אף מפלגה, ולא רק עם 'ישראל ביתנו'", כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו. "יצא לי לא פעם לנהל מו"מ קואליציונים, גם מטעם הליכוד וגם מול הליכוד, ואינני זוכר משהו שמתקרב למו"מ הנוכחי. למרות כל תמרור אזהרה אפשרי, הליכוד התנהלה ביוהרה, בגישה הקלאסית של 'יהיה בסדר'".

מוקדם יותר אתמול, כזכור, המו"מ הקואליציוני בין ראש הממשלה ליו"ר ישראל ביתנו התפוצץ, ובליכוד איימו ללכת לבחירות.

חבר הכנסת, מיקי זוהר
חבר הכנסת, מיקי זוהר | צילום: דוברות הכנסת

נתניהו אמר לראשי איחוד מפלגות הימין כי "ליברמן התחרפן", והוסיף כי הוא מעוניין למצות את מה שמכונה המתווה הרזה, כלומר ממשלת 60 ח"כים זמנית שתישען על ההנחה שליברמן לא יפיל אותה מבחוץ, עד שיצטרף. נתניהו אמר לאיחוד מפלגות הימין שהוא מעוניין לחתום על ההסכם עמם בטווח זמן קרוב מאד, ולשם כך ביקש מהם להיפגש. בתגובה, השיב הרב רפי פרץ שיש שלושה תנאים שקריטיים למפלגתו - סטטוס קוו קשיח בנושאי דת ומדינה, "חבילת הסדרה" (בנייה ביהודה ושומרון), ותיקי החינוך והמשפטים. פרץ הבהיר לנתניהו כי מפלגתו לא תחתום על הסכם אם לא תקבל את התיקים.

הליכוד מסרה בתגובה למשבר במשא ומתן הקואליציוני כי "ליברמן התחייב לקהל בוחריו שהוא יתמוך בהקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו. כעת הוא משתמש בכל מיני תירוצים כדי למנוע את הקמתה של ממשלה זו, מה שעלול להביא להקמת ממשלת שמאל". חבר הכנסת מיקי זוהר התייחס לנושא ואמר ב"לפני החדשות" כי "כנראה שליברמן לא רוצה להקים איתנו ממשלה".