לוין: "אודיע ביום שני כי עלה בידו של לפיד להרכיב ממשלה"

יו"ר הכנסת קרא ליו"ר יש עתיד ויו"ר ימינה לפרסם את ההסכמים שסגרו לפני שהכריזו כי עלה בידם להקים ממשלה: "יותר מחשש שהסתרתם נעשית במכוון". מפלגות גוש השינוי: "הם יפורסמו לאחר חתימתם"

זמן צפייה: 02:02

יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע הערב (שישי) כי בכוונתו להכריז ביום שני כי עלה בידו של יאיר לפיד להרכיב ממשלה. מוקדם יותר היום, לוין פנה ליו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "הציגו לכנסת ולציבור את ההסכמים הקואליציוניים ואת ההסדרים הנלווים להם". זאת, לאחר שביום רביעי האחרון הודיע לפיד לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה.

״ראוי שההסכמים יוגשו למזכירות הכנסת באופן מיידי עם חתימתם, כדי לאפשר את הדיון הציבורי בהם וכדי שחברי הכנסת ידעו על איזו ממשלה הם נדרשים להצביע", כתב לוין. "אי הגשת ההסכמים מעורר חשש שהסתרתם נעשית במכוון כדי למנוע את התגובה הציבורית כאשר פרטיהם ייחשפו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חבריו של הקצין שנמצא מת במעצר: "עולות כאן שאלות קשות מאוד"

גנץ עקץ את נתניהו בארה"ב: "נמשיך בדיאלוג – לא בשיח מתריס"

חיסון קורונה לילדים: עד כמה הוא בטוח, והאם הוא נחוץ? • מדריך

יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני

ימינה ויש עתיד הגיבו להודעת לוין ומסרו כי "ההסכמים הקואליציוניים וקווי היסוד של הממשלה יפורסמו באופן שקוף וברור לציבור, לאחר חתימתם. אנחנו קוראים ללוין להודיע לכנסת בהקדם על כך שעלה בידם של לפיד ובנט להקים ממשלה, ולכנס את המליאה במיידי כדי להשביע ממשלה זו".

כזכור, ההסכמים הקואליציוניים נחתמו בין מפלגות יש עתיד, ימינה, תקווה חדשה, כחול לבן, העבודה, מרצ ורע"ם. בראשות הממשלה המיועדת צפוי לעמוד בנט במשך כשנתיים ולאחריו לפיד. הצדדים הסכימו, בין היתר, כי יש לפצל את תפקיד היועמ"ש, לבצע רפורמה בזכויות האזרח ולהקים אוניברסיטה בגליל.

אתמול הגיש גוש השינוי למזכירות הכנסת 61 חתימות כדי להחליף את לוין, ולהכניס לתפקיד יו"ר הכנסת את מיקי לוי מיש עתיד. אלא, שזמן קצר לאחר מכן ח"כ ניר אורבך מימינה הודיע כי הוא מושך את חתימתו ובכך מנע רוב למהלך.