לוין מציע: הארכת הסגר זמנית עד יום ב' - אז יאושר חוק הקנסות

הקרב על הקנסות: יו"ר הכנסת מנסה לגבש פשרה, ומציע כי כחול לבן תאשר את הארכת ההגבלות עד יום שני, אז תוכל להתכנס המליאה ולאשר את החוק. גנץ לנתניהו: דורש את כינוס המליאה עוד הערב

זמן צפייה: 04:06

הקרב על הקנסות: יו"ר הכנסת יריב לוין הציע היום (חמישי) שהממשלה תאריך את הסגר ביום אחד בלבד, כפתרון זמני, ורק לאחר שחוק הקנסות יעבור במליאת הכנסת ביום שני, הסגר יוארך בפרק זמן ארוך יותר. זאת, משום שיו"ר המפלגה בני גנץ מסרב לאפשר ישיבת ממשלה מבלי שהחוק יעבור, ומנגד ישנן מפלגות שמתנגדות לו.

"נדמה לי שאם יש משהו ענייני ולא ניסיון לייצר משחק פוליטי, אין שום סיבה לא לאמץ את הפתרון, שנותן מענה לכל הסוגיה", אמר לוין. "הציפייה שלי ממי שכיהן כיו"ר כנסת היא לא לבוא בדרישה שיא אפשר לקיים אותה ושתיצור מצב שבו כל כללי הדיון הפרלמנטריים נרמסים על ידי הממשלה מול לפחות סיעה אחת באופוזיציה".

עוד הוסיף יו"ר הכנסת כי "לו הייתי מנסה לכנס היום את הכנסת, סביר להניח שהיה נתקל בהתנגדות עזה של סיעות האופוזיציה וכנראה המהלך היה מסוכל לחלוטין גם בהיבט המשפטי. נדמה לי שמי שמחפש את טובת העניין ורוצה שהחוק יעבור, הסגר יתקיים, והכנסת תפעל באופן תקין - הפתרון מונח והוא פשוט".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין: "לצאת במצב התחלואה הנוכחי מהסגר – זו הפקרות"

פייזר הודיעה: החיסון שלנו יעיל גם נגד המוטציה הדרום אפריקנית

דרישת מיכאלי מפרץ ושמולי לפרוש מהממשלה – מיותרת ושגויה • טור

סגר
סגר | צילום: רויטרס

בתוך כך, גנץ הוציא מכתב למזכיר הממשלה שבו דרש מנתניהו לכנס את מליאת הכנסת עוד הערב, ולהעביר את חוק הגברת האכיפה השיוויונית. "אם לא יאושר החוק, תהא להמשך הסגר יעילות מצומצמת שלא תצדיק את המשך קיומו", איים גנץ.

עוד קודם להודעתו של גנץ, בכחול לבן הבהירו כי "לא תהיה שום פשרה בנוגע לחוק לאכיפה שיוויונית. מספיק עם ניסיונות התחמון של הליכוד. אם לא יתקיים הסגר לכולם באופן שוויוני - לא יהיה סגר. זה הזמן להציל חיים ולא לעסוק בספינים".

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן | צילום: חדשות 13

במקביל לכך, נציגי הסיעות החרדיות ש"ס ויהדות התורה החרימו את הדיון בוועדת הכנסת על חוק הקנסות, וכך בכוונתם לעשות גם בדיון בוועדת החוקה.