"ישראל למערב: התנו הסיוע ללבנון בכך שתפעל נגד פרויקט הטילים"

פקידים ישראלים בכירים אמרו כי לאחרונה הנחה משרד החוץ שגרירים בכמה בירות מרכזיות בעולם להעביר מסרים לפיהם על הממשלה בביירות לפעול נגד תוכנית חזבאללה. "התערבות פומבית לא תועיל"

זמן צפייה: 03:18

פקידים ישראלים בכירים טענו היום (רביעי) כי ישראל העבירה מסרים לארה"ב ולמדינות מערביות נוספות, לפיהם יש להתנות את המשך הסיוע הכלכלי ללבנון בפעולה של ממשלת לבנון נגד פרויקט הטילים המדוייקים של חזבאללה ובהרחקת הארגון ממוקדי הכוח בממשלה. זאת, ברקע המשבר הפוליטי הנוכחי בלבנון.

הפקידים ציינו כי בשבועות האחרונים הנחה משרד החוץ את שגרירי ישראל בכמה בירות מרכזיות בעולם להעביר את המסרים הללו למקבלי ההחלטות. העברת המסרים החלה עוד לפני תחילת ההפגנות בלבנון. עוד צוין כי התערבות או אמירות פומביות ישראליות בנוגע למחאה בלבנון יהיו בלתי מועילות, אולם אין ספק שאם השפעת חזבאללה על הממשלה בביירות תפחת, הדבר יקל מאוד על מדינות לסייע ללבנון.

לכתבות נוספות בנושא >> 

המשבר בלבנון: התפטרות אל-חרירי מזיקה לנסראללה • פרשנות

בעקבות המחאות: ראש ממשלת לבנון הודיע על התפטרותו

תומכי חזבאללה בלבנון
תומכי חזבאללה בלבנון | צילום: רויטרס

הפקידים הבכירים הוסיפו כי ישראל פועלת בין השאר בשיתוף פעולה עם ארה"ב כדי לחסום את ערוצי העברות הכסף לארגון השיעי ולגורמים שקשורים אליו. לדבריהם, כתוצאה משיתוף הפעולה הזה הכניסו האמריקנים בתקופה האחרונה אישים וחברות רבות שקשורות לחזבאללה לרשימת הסנקציות של משרד האוצר האמריקני.

בתוך כך, לפי דיווח ברשת אל-מיאדין, נשיא לבנון מישל עון קיבל את התפטרותו של ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי וביקש ממהמשלה להמשיך בפעילותה עד שתורכב ממשלה חדשה.

כזכור, אתמול הודיע אל-חרירי כי בעקבות המחאות על יוקר המחייה הוא מגיש את התפטרותו. "הגעתי לדרך ללא מוצא. היינו צריכים לעשות זעזוע גדול, כדי להתמודד עם המשבר. את התפטרותי אני מניח לאישורו של הנשיא והעם הלבנוני", אמר אל-חרירי בנאומו הטלוויזיוני. "במשך 13 ימים חיכה העם הלבנוני לפתרון פוליטי שיעצור את ההידרדרות. בזמן הזה ניסיתי למצוא את הדרך תוך הקשבה לקול העם".

נתניהו ונסראללה
נתניהו ונסראללה | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר החודש, הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר כי "לא נאפשר פיתוח טילים מדיקים בלבנון, ולא נאפשר לאיראן להתבסס בשטח סוריה. נפעל בכל דרך על מנת לסכל את כוונות האויב ואת האיומים המתפתחים". הדברים נאמרו בטקס התייחדות לזכר חללי חטיבת "כפיר".

"דריכות היא מילת המפתח וצה''ל ניצב ערוך ומוכן לפעולה בכל הגזרות", הוסיף כוכבי. "סוריה ולבנון שולטות באופן חלקי בלבד במתרחש על אדמתן, ולכן מתפתחים האיומים מצד חזבאללה ואיראן".