רה"מ עדיין מתלבט אם להמליץ על בנט; מסתמן: טיבי ימליץ על לפיד

שעות ספורות לפני תום המנדט של נתניהו, בסביבתו טרם החליטו אם להמליץ על יו"ר ימינה, שסירב להתחייב שלא יקים מממשלה עם לפיד. גורמים בסביבת שקד: אם תקום ממשלת שינוי היא תהיה שרת המשפטים

זמן צפייה: 07:59

שעות ספורות לפני שהמנדט של ראש הממשלה בנימין נתניהו יפוג, בסביבתו עדיין מתלבטים הערב (שלישי) אם להמליץ בפני הנשיא ראובן ריבלין על העברת המנדט ליו"ר ימינה נפתלי בנט, למרות שהאחרון לא הסכים להתחייב שלא יקים מממשלה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי מסתמן ששני חברי הכנסת של רשימת תע"ל ברשימה המשותפת, בהם אחמד טיבי, ימליצו על לפיד ובכך יהיו לו 47 ממליצים. כמו כן, עדיין ייתכן שגם תקווה חדשה בראשות גדעון סער תמליץ על לפיד, דבר שסירבה לעשות אחרי הבחירות. יו"ר יש עתיד יטען בפני הנשיא כי עלה בידו להרכיב ממשלה, יחד עם בנט.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

סקר: 43% בעד ממשלת שינוי; רק רבע ממצביעי ימינה תומכים במהלך

דיווח פלסטיני: משפחת המחבל מצומת תפוח הוזהרה שלא לסייע לו

החלה החקירה הנגדית של ישועה: "הבקשות של שרה נתניהו הזויות"

יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: חדשות 13

בד בבד, גורמים בסביבת איילת שקד, אחת המתנגדות הבולטות לממשלת שינוי, אומרים הערב כי אם תוקם ממשלה כזו בסופו של דבר, היא תקבל את תיק המשפטים כפי שדרשה.

לחדשות 13 נודע כי בליכוד החתימו הבוקר עשרות רבנים על מכתב הקורא לסמוטריץ' להסכים למממשלה בתמיכת רע"ם, אך בסופו של דבר הרעיון נגנז. במכתב עצמו נכתב כי "יש סיכון גדול כי החל מחצות תתרקם ממשלת שמאל שתהיה בכייה לדורות. אנחנו השפענו על הציבור לתמוך בכם, אתם חייבים לתת יד לממשלה כזו - אנו מבקשים מכם לפעול ברוח זו".

במקביל, דמות בכירה בימינה אומרת היום כי המלצה של גוש הימין בפני הנשיא על בנט תעניק חודש נוסף לניסיון להקים ממשלת ימין. לדבריו, זו ההעדפה של בנט והדבר אפשרי.