לפיד הסכים לעימות הערב בחדשות 13; רה"מ יגיע לריאיון כמתוכנן

יו"ר יש עתיד הסכים להתייצב הערב לעימות מול נתניהו בהגשת תמר איש שלום ואודי סגל. בסביבת רה"מ ערכו התייעצות אם להיעתר לבקשה - והודיעו כי הוא יגיע כמתוכנן לריאיון בתוכנית המטה המרכזי

זמן צפייה: 00:49

בחירות 2021: יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הסכים להגיע לעימות הערב (שבת) באולפן חדשות 13 בהגשת תמר איש שלום ואודי סגל. בסביבת ראש הממשלה קיימו התייעצות אם להיענות לפנייה והודיעו כי ראש הממשלה יגיע לריאיון בתוכנית "המטה המרכזי" כפי שתוכנן מראש.

לפיד פנה מוקדם יותר לנתניהו בקריאה: "בוא לעימות היום בערב". בהודעה שהוציא יו"ר יש עתיד לתקשורת נכתב: "מגיע לציבור הישראלי עימות, מגיעות לו תשובות. הוא צריך לדעת איזו ממשלה אתה מנסה להקים פה. האולפנים מוכנים, המראיינים מוכנים, יש שני פודיומיום שמחכים. במשך חודשים ארוכים שמת אותי על שלטי חוצות, נאמת עלי נאומים, עשית נגדי סרטונים. בוא נראה אם התכוונת ברצינות. בוא נראה אם אתה באמת רוצה עימות, או שאתה בורח". במקביל, פרסם לפיד תמונה שלו נערך לעימות יחד עם יועציו.

היכנסו למתחם הבחירות של חדשות 13

יאיר לפיד מתכונן לעימות
יאיר לפיד מתכונן לעימות | צילום: אלעד גוטמן

הסקר האחרון לבחירות 2021: הליכוד מתחזקת, יש עתיד נחלשת

אתמול, ארבעה ימים ליום הבוחר, פורסם הסקר האחרון למערכת הבחירות הנוכחית. מהסקר עלה כי מפלגת הליכוד מתחזקת בשני מנדטים לעומת הסקר הקודם ועומדת על 30 מנדטים. מנגד, יש עתיד מאבדת שני מושבים ועומדת על 18.

המפלגה השלישית בגודלה היא ימינה, אך היא נחלשה במנדט אחד ובסקר זה קיבלה 10 מושבים, כך גם תקווה חדשה, שהתחזקה במנדט אחד לעומת הסקר הקודם. המפלגה הבאה היא הרשימה המשותפת עם שמונה מנדטים, אחר כך ש"ס, שגם היא עם שמונה ואז יהדות התורה עם שבעה.

סקר חדשות 13, 19 במארס
סקר חדשות 13, 19 במארס | צילום: חדשות 13

ישראל ביתנו נחלשה במנדט אחד וקיבלה שישה מושבים, כך גם מפלגת העבודה, בעוד הציונות הדתית עומדת על חמישה. מרצ, כחול לבן ורע"מ מגרדות את אחוז החסימה ומקבלות ארבעה מנדטים כל אחת. המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה, כמו בשאר הסקרים, גם הפעם לא עברה את האחוז החסימה.

ממפת הגושים המסתמנת עולה כי גוש נתניהו, הכולל את הליכוד, המפלגות החרדיות והציונות הדתית, עומד על 50 מנדטים. הגוש להחלפתו נחלש מהסקר הקודם, ועומד על 56 מנדטים. בתווך, ימינה עם 10 מנדטים ורע"מ עם ארבעה.