לוין הודיע בכנסת: "עלה בידו של יאיר לפיד להקים ממשלה"

יו"ר הכנסת אמר במליאה כי מועד ההשבעה יימסר בהמשך. יו"ר יש עתיד: לא צריך לקפוץ לבריכה בכיכר רבין ולצעוק "ניצחנו". גנץ: "אם נתניהו יחליט לשרוף את המועדון - הוא והמדינה ייפגעו"

זמן צפייה: 05:24

יו"ר הכנסת, יריב לוין, הודיע היום (שני) במליאה, כי "עלה בידו של חבר הכנסת יאיר לפיד להקים ממשלה". עוד הוסיף לוין כי מועד השבעת של הממשלה החדשה, הצפויה להיות ממשלת חילופים, יימסר בהמשך.

בישיבת סיעת יש עתיד שהתקיימה היום (שני), נשא יו"ר המפלגה, יאיר לפיד, נאום לקראת הקמתה של הממשלה החדשה של גוש השינוי. לדברי לפיד, "הימים האחרונים הוכיחו כמה אנחנו צריכים שינוי". עוד הוסיף ואמר כי "אם התרבות הפוליטית שלנו מבוססת על שקרים ואיומים ועל שנאה לערבים, ושנאה לשמאלנים, ושנאה לימניים שלא שונאים מספיק ערבים ושמאלנים, אז כן, צריך שינוי והבאנו את השינוי. הבאנו אותו ואנחנו גאים בזה".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: רויטרס

לפיד התייחס לקולות העולים נגדו מצד תומכי נתניהו ופנה אליהם ישירות: "אני יודע שהקמת ממשלת האחדות היא מבחינתכם משבר גדול, אבל אתם תגלו שהממשלה הזו לא מוקמת נגדכם. היא תעבוד בשבילכם, היא תכבד אתכם, היא גם שלכם", הסביר יו"ר יש עתיד והוסיף "זו תהיה גם הממשלה של מצביעי הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית. הם יגלו שאנחנו הגונים כלפיהם, מכבדים את האמונות והדיעות שלהם, קשובים לצרכים שלהם".

אמש התקיימה ישיבת עבודה ראשונה של ראשי הסיעות המרכיבות את הקואליציה החדשה. לדעתו של לפיד "הממשלה הזו תקום, היא תהיה טובה ותחזיק מעמד". עוד הוסיף לפיד "ראיתי את הנחישות של השותפים בה. היא מבוססת על הדברים הנכונים: על יחסי אמון, הגינות ורצון טוב".

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

בתוך כך, בישיבת סיעת מפלגת כחול לבן, יו"ר המפלגה ושר הביטחון, בני גנץ, נשא גם הוא נאום לקראת הקמתה של הממשלה החדשה של גוש השינוי. לדברי גנץ, "בעת הזו, אנו נמצאים במציאות מסוכנת מבית. ניסיונות ללבות את אש ההסתה מתרחשים לנגד עינינו. מי שיסית, לא יוכל להגיד 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'".

גנץ העביר מסר לראש הממשלה, בנימין נתניהו ואמר: "אם הוא מחליט לשרוף את המועדון, הוא יפגע במדינה ובמורשת שלו ובדברים אחרים וטובים שעשה למדינת ישראל. קורא לו לכבד את ההליך הדמוקרטי כפי שהיה עד כה". עוד הוסיף "ממשלת השינוי תקום על אפו וחמתו של מי שניסה להונות את אזרחי ישראל פעם אחר פעם והצליח לדרדר אותנו לכאוס משילותי בתקופת משבר".

יו"ר כחול לבן התייחס לדרך בה תצליח הקואליציה החדשה להחזיק מעמד עם שותפיה: "נצטרך כולנו לקבל החלטה לעבוד יחד ברצון טוב ומתוך מטרה לשרת את העם ובכללם אלה שפעלו נגד הקמת אותה הממשלה. אם ננהג כך נתגבר על כל הקשיים והמחלוקות ולא ניתן להם לנהל אותנו ולהתפרק לגורמים מהר מאוד.ה- 80% המחברים בין השותפים יכולים לנצח, מנהיגים יכולים להנהיג ולא לריב ולחתור אחד נגד השני. עם האמונה הזאת נצא לדרך".