לפיד: אשאר ביש עתיד גם אם יהיו פריימריז ואפסיד בהם

יו"ר האופוזיציה התייחס בריאיון לרשת ב' לדרישת ח"כ שלח לקיים בחירות על ראשות המפלגה, אך סירב להתחייב על קיום פריימריז לפני הבחירות הבאות. "זו שיטה שהשחיתה את הפוליטיקה בישראל"

זמן צפייה: 08:59

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד הצהיר היום (חמישי) כי "יש עתיד היא מפעל חיי, אשאר בה גם אם יהיו פריימריז ועפר שלח ינצח". זאת בהתייחס לדרישת בכיר מפלגתו ח"כ עפר שלח לקיים פריימריז על ראשות המפלגה. את הדברים אמר לפיד בריאיון לרשת ב'.

"עפר יכול להיות מנהיג מפלגה, הוא איש מוכשר" הוסיף לפיד, "הדרישה של שלח היא חלק מהחיים הפוליטיים וחלק מהאנרגיה של מפלגה גדולה המהווה אלטרנטיבה שלטונית, שמבשילה. לא נעלבתי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

זינוק נוסף בתחלואה: יותר מ-3,000 נדבקים בקורונה ביממה

צה"ל: מעצר המחבל בגבול עזה – סיכול פיגוע, היה עם מטען וסכין

תגלית נדירה בי-ם: שרידי מבנה של בית המלוכה שהשקיף על עיר דוד

יו''ר יש עתיד יאיר לפיד
יו''ר יש עתיד יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

את שיטת הפריימריז כינה לפיד: "גרועה", והוסיף "היא השיחתה את הפוליטיקה הישראלית". בהמשך הסביר לטענתו את הסיכונים שבקיום הפריימריז: "אחרי הפרידה מכחול לבן בדקנו את האפשרות של דמוקרטיזציה במפלגה, יש כאלה כמו עפר שחושבים שצריך פריימריז, יש כאלה שחושבים שצריך תהליכים אחרים.
פריימריז חיסלו מפלגות כמו עבודה והשחיתו את הליכוד".

בסוף דבריו אמר לפיד כי "כל הדרכים נבחנות. לא יודע להגיד כרגע איך עושים את זה, בלוח זמנים מסודר ובצורה מסודרת", והוסיף כי "מפלגה זה לא משהו שאתה משנה מהיום להיום, לא זוכר כמה שנים לקח לליכוד עד שהם עברו לפריימריז".

כאמור, דבריו של לפיד נאמרים בתגובה לדרישתו של שלח לקיים בחירות מקדימות לראשות המפלגה ובקשתו להתמודד מול לפיד. לטענת שלח, "מועד הבחירות המקדימות הוזז פעמיים - במהלכים חשאיים, ללא שיתוף חברי הכנסת של המפלגה והפעילים שלה".

חבר הכנסת עפר שלח
חבר הכנסת עפר שלח | צילום: חדשות 13

בפוסט שכתב, טען חבר הכנסת כי יש "צורך דחוף בחידוש פניה של יש עתיד". לדבריו, "דחיית הבחירות לכנסת מאפשרת לנו לבצע את מה שמתחייב כדי לבנות אלטרנטיבה ראויה לקראת הבחירות הבאות. זה מתחיל מבחירות מקדימות, מיידיות ופתוחות, לתפקיד יו"ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו עוד אחרים".