לפיד: הממשלה אומרת לציבור - נכשלנו, עכשיו אתם תשלמו את המחיר

יו"ר האופוזיציה תקף את התנהלות הממשלה בריאיון בחדשות 13: "במשך 5 חודשים לא עשתה דבר חוץ מלהפסיד את אמון הציבור". על נסיעת נתניהו לארה"ב: "לא נהוג שראש ממשלה עוזב מדינה בזמן משבר"

זמן צפייה: 06:42

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התראיין הערב (ראשון) בחדשות 13, ותקף את התנהלות הממשלה סביב הסגר הצפוי: "אנחנו המדינה הראשונה בעולם שהולכת לסגר שני. במשך חמישה חודשים ממשלת ישראל לא עשתה שום דבר, חוץ מלהפסיד את אמון הציבור. אנחנו מבקשים מהכלכלה הישראלית לשלם מחיר מטורף על זה שהממשלה חמישה חודשים הזניחה את עבודתה. מה שהממשלה אומרת זה 'נכשלנו כישלון טוטאלי - עכשיו אתם תשלמו את המחיר'".

לפיד התייחס גם לנסיעתו של רה"מ בנימין נתניהו הערב לוושינגטון לטקס החתימה עם הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחריין, ואמר כי "לו אני רה"מ, הייתי שולח את שר החוץ או את רה"מ החליפי. לא נהוג שראש ממשלה עוזב מדינה בזמן משבר, שנייה לפני שהוא שולח את כל אזרחיו לסגר".

במקביל, שיירות רכבים ומפגינים מתאספים כעת בכניסות של נתב"ג במחאה על טיסתו של ראש הממשלה לוושינגטון בשיאו של משבר הקורונה. מהמארגנים נמסר: "רגע לפני 'סגר נתניהו', הנאשם מרים ידיים ובורח לארבעה ימי קמפיין וקוקטייל בארצות הברית. בזמן שעם ישראל נמצא באי ודאות מההנחיות המבולבלות, עם כלכלה קורסת. במקום להתעסק במשבר- ביבי התעסק במטוס פרטי עבורו ומשפחתו. מדובר בראש הממשלה המנותק בהיסטוריה של המדינה, נאשם בפלילים שזנח לחלוטין את הצלת עמו ועסוק אך ורק בהצלת עצמו. על כך העם לא עובר בשתיקה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-part-2009132128' autoplay='0' credit='מחאת הדגלים השחורים' desc='מפגינים בנתב"ג נגד נסיעתו של נתניהו' kid='1_ipeqog2g' duration='24'']

עוד ציין יו"ר הקואליציה כי "יוצאים לסגר ואף אחד לא מציב שום תוכנית מסודרת מה יעשו. במה הסגר הזה ישרת את מדינת ישראל. הסגר עולה בהערכות זהירות כ-10 מיליארד שקלים בשבוע. קחו שליש מזה שימו במערכת הבריאות זה כבר שינוי. בישראל יש כרגע 139 מונשמים. לעומת זאת, בישראל יסגרו השנה 85 אלף עסקים. לא סוגרים 85 אלף עסקים בגלל מספר כזה של מונשמים".

על התפטרות ליצמן אמר: "להתפטר ולברוח זה לא גילוי של מנהיגות. ביני לבין ליצמן יש יחסים מורכבים. להגיד לך שאני אבל על כך שהוא התפטר מהממשלה – היו לי רגעים עצובים יותר".

יו"ר ימינה נפתלי בנט התייחס להצהרת נתניהו ואמר: "מכת פטיש על הראש של מאות אלפי עסקים - כישלון ניהולי ומנהיגותי".