לפיד הסכים לממשלה עם 24 שרים - ויחס עדיף למפלגות הימין

המגעים ב"גוש השינוי" נמשכים, כאשר יו"ר יש עתיד הסכים להתגמש בנוגע לאחת ההבטחות הידועות שלו. עדיין קיימות מחלוקות בנוגע למנגנון פריטטי ומפלגות החרדים - שבנט מעדיף ממשלה בתמיכתן

זמן צפייה: 04:15

המגעים ב"גוש השינוי" ממשיכים והערב (חמישי) חלה התקדמות בחלק מהמחלוקות, כאשר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הסכים להגדיל את מספר השרים בממשלה המיועדת ל-24, כך שתתאפשר הענקת יותר תיקים למפלגות הימין, בהתאם לדרישת יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער. עדיין קיימות מחלוקות לגבי חברי הכנסת שיתמנו לשרים ובאילו משרדים.

נוסף על כך, הסכים לפיד לכך שמפלגות הימין יקבלו יחס ח"כים-שרים עדיף, כאשר ייתכן מצב שבו ימינה ותקווה חדשה, שמונות יחד 13 חברי כנסת, יקבלו שמונה תיקים. עם זאת, עדיין קיימות מחלוקות רבות בין הצדדים, בין היתר על המפלגות החרדיות, מנגנון פריטטי ותיק החינוך.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

האירוע הגדול בעולם: מאות אלפים בהילולת רשב"י במירון • ישיר

משני: חובת בידוד לשבים ממדינות עם תחלואה גבוהה – גם למחוסנים

חילוץ הילד מהדירה הבוערת בראשל"צ: התיעוד הדרמטי ממצלמת השוטר

יאיר לפיד, גדעון סער, נפתלי בנט
יאיר לפיד, גדעון סער, נפתלי בנט | צילום: רויטרס

אחת הסיבות למחלוקת בנוגע לחרדים היא העדפת בנט להקמת ממשלה שתישען על קולות של מפלגה חרדית אחת לפחות, גם אם על הימנעותה. בשל כך, הוא דוחף לאפשר כניסה של החרדים אם ירצו בכך, וכן מתנגד לרצון של לפיד וליברמן לעסוק בסוגיות כגון תקציבי ישיבות וחוק הגיוס.

במקביל, צוותי המו"מ מקיימים דיונים על קווי יסוד, כאשר קיימת כוונה להספיק לייצר עד מחר טיוטה ראשונה שתוגש לבנט ולסער. אם הדבר יקרה, ככל הנראה תתקיים פגישה של ראשי המפלגות בנושא במוצאי שבת.

בד בבד, בכיר בגוש נתניהו אומר הערב כי מופעלים לחצים כבדים מאוד על יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', כולל מרבנים, ותיתכן "הפתעה". גורמים בגוש השינוי אומרים שהתעקשות בנט בנושא החרדים נתקלת בקושי מצד לפיד וליברמן. מחלוקת זו, עשויה לאפשר לו פתח יציאה, במקרה שיחליט שלא לאפשר ממשלה כזו.