לפיד הסכים לממשלה פריטטית; המחלוקת שנותרה: חלוקת כמה תיקים

לחדשות 13 נודע כי יו"ר יש עתיד נעתר לכמה בקשות של בנט, בין היתר לכך שיהיו חמישה שרים מימינה ותקווה חדשה בקבינט. אולם, השניים לא הסכימו על זהות שרי המשפטים, הפנים והחינוך

זמן צפייה: 10:07

המגעים בין יו"ר ימינה נפתלי בנט ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד נמשכו בימים האחרונים, והרבה מהמחלוקות ביניהם נפתרו - כך נודע הערב (שני) בחדשות 13. בין היתר, לפיד נענה לדרישת בנט שהממשלה שתקום תהיה פריטטית, וכן הסכים לכך שבקבינט יכהנו חמישה שרים מכל גוש, כאשר כחול לבן וישראל ביתנו נחשבת לצורך חישוב זה בגוש של לפיד.

המחלוקות שנותרו כעת הן על תיקי המשפטים, הפנים והחינוך, כאשר שני הצדדים דורשים לקבל אותם. למעשה, ההצעה של לפיד לבנט כוללת כהונה כראש ממשלה במשך שנתיים ורבע, ולאחר מכן שנתיים ורבע בתפקיד שר החוץ. במקביל, איילת שקד תקבל את תיק הפנים או את המשרד לביטחון הפנים, ומפלגתו תזכה בשני שרים נוספים.

מנגד, ראש הממשלה נתניהו הציע לבנט לכהן כראש ממשלה ראשון, במשך שנה, וכן הציע תיק בכיר לשקד, ייתכן בכיר מאוד, והיטמעות עתידית של ימינה בליכוד. בינתיים, בנט נועד הערב עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס בכנסת.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דרעי: האסון במירון – גזרת שמיים, אבל זה לא פוטר אותנו מבדיקה

מנדלבליט: ניתן להקים ועדת חקירה ממלכתית על האסון במירון

הרפורמה למען נכי צה"ל תקועה; זיו שילון: "מורחים אותנו"

נפתלי בנט ויאיר לפיד
נפתלי בנט ויאיר לפיד | צילום: חדשות 13

מחר בחצות, כידוע, יפוג המנדט של נתניהו, והנשיא ריבלין צפוי ככל הנראה להעביר אותו ללפיד. לחדשות 13 נודע כי גם אם בנט יצליח להשיג יותר חתימות, לא בטוח שיקבל מהנשיא את המנדט, שכן השיקול של ריבלין יהיה למי יש את הסיכוי הטוב ביותר להרכיב ממשלה.

בד בבד, נרשמת מתיחות בין בנט לשקד, שעדיין נחושה למצות את האפשרויות לממשלת ימין. השניים נפגשו היום בכנסת, ועל פי גורמים השיחה עלתה לטונים גבוהים. עם זאת, השניים הכחישו את הדיווח. שקד נפגשה גם עם סער, בתקווה לשכנע אותו להצטרף לממשלת ימין. בתוך כך, בליכוד שוקלים לקדם חוקים ימניים כבר ממחר, בניסיון לאתגר את בנט וסער, ואולי לגרום למתיחות במפלגות שלהם.

בינתיים, בליכוד שוקלים להמליץ על בנט בפני הנשיא יחד עם כל גוש הימין, כדי להרוויח זמן. בסביבתו של נתניהו יש כאלה שסבורים שעדיין קיימת אפשרות להקים ממשלת ימין, באמצעות הפעלת לחץ על רבנים. מנגד, אחרים טוענים כי אם סמוטריץ' נותר נחוש שלא להיכנע ללחצים גם אחרי שהרב טאו והרב שמואל אליהו הביעו תמיכה בממשלה בתמיכת רע"ם - לא ניתן לשכנע אותו להסכים למהלך.