מהרצליה לפריז: לפיד ממנה את יעל גרמן לשגרירה בצרפת

שר החוץ החליט כי שרת הבריאות לשעבר ממפלגתו, שהחלימה ממחלת הסרטן, תמונה לשגרירת ישראל בפריז. עוד חבר כנסת לשעבר מיש עתיד ימונה לשגריר: שמעון סולמון באנגולה

יעל גרמן
יעל גרמן | צילום: צילום מסך

ממפלגת יש עתיד לשגרירים בעולם: שר החוץ יאיר לפיד החליט למנות את שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן לתפקיד שגרירת ישראל בפריז. גרמן, שהחלימה ממחלת הסרטן, תחזור כעת לשירות ציבורי.

יחד עמה הודיע לפיד גם על מינויו של שמעון סולמון, גם כן חבר כנסת לשעבר מיש עתיד, לתפקיד שגריר ישראל באנגולה. סך הכול זה המינוי השלישי של אנשי יש עתיד בעבר שיהפכו לשגרירים. גרמן וסולמון מצטרפים לרונן הופמן שמונה לשגריר בקנדה.

גרמן כיהנה בעבר בראשות עיריית הרצליה, הייתה חברת כנסת ושרת הבריאות והיא דוברת צרפתית. סולמון כיהן בעבר כחבר כנסת ויו"ר השדולה ליחסי ישראל-אפריקה, ניהל בעברו כפרי נוער ברואנדה ואת כפר הנוער החינוכי סילבר.

מינוים אלה מצטרפים לשורת מינויים בשירות החוץ הישראלי שנעשו מאז הוקמה הממשלה הכוללת יותר מ-35 נציגים של ישראל ברחבי העולם.

שר החוץ לפיד אמר: "אנחנו ממשיכים לאייש את הנציגויות שלנו בעולם. גרמן וסולמון יעשו עבודה נפלאה בייצוג מדינת ישראל והאינטרסים שלה. מדובר בשני אנשים מעולים הבקיאים בחברה הישראלית ובאתגרים המדיניים והכלכליים של ישראל. אני גאה בהם ומודה להם על הסכמתם לייצג את ישראל".