גנץ יוותר על מקומו ברשימה וימונה לשר אחרי הבחירות?

לאחרונה נדונו בשיחות בין "כחול לבן" ל"יש עתיד" וחולדאי הנוגעות לחבירה, האפשרות שגנץ יוותר על מקומו כיו"ר, תוך הבטחה לקבל תפקיד שר אם יהיו בקואליציה – כדי למנוע בריחת מצביעי שמאל

זמן צפייה: 02:46

לקראת חבירה בגוש המרכז שמאל? אחרי שאמש (שישי) דווח על התקדמות במגעים לחבירה בין גנץ ללפיד, הערב (שבת) התפרסמה לראשונה בחדשות 13 יוזמה חדשה שנידונה וייתכן שתאפשר את החבירה הזאת. על הפרק: ויתור של גנץ על תפקיד יושב הראש – בתמורה להבטחה לתפקיד שר.

על פי הפרטים שהגיעו לידי חדשות 13 עולה כי במהלך השיחה בין נציגי "כחול לבן", "יש עתיד" ו"הישראלים", עלתה האפשרות כי גנץ לא יתפקד כראש הרשימה. מטרת היוזמה היא למנוע בריחה של מצביעי שמאל שיראו בגנץ "סדין אדום" לאחר שישב בממשלת נתניהו.

עוד בחדשות 13:

גנץ קורא לחיבורים נגד נתניהו: "מוכן להקריב הרבה כדי שילך"

לא רק תכשיט: הסיפור מאחורי הטבעות של ראשי ארגוני הטרור הערבי

בתמורה לכך גנץ יקבל תפקיד שר בממשלה המתגבשת, בהנחה שאיחוד הרשימות יהיה חלק מהקואליציה. בשלב זה לא מדובר ברעיון לקראת הבשלה, וההנחה היא שלא תיפול החלטה השבוע. בימים האחרונים הזמין לפיד מחקר פנימי לבחון את ההשלכות של חבירה של גנץ על הקולות בהם הוא צפוי לזכות.

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יוותר על מקומו כיו''ר? בני גנץ | צילום: ערוץ הכנסת

אמש פורסם בתוכנית "שישי" כי למרות הפיצול הסוער בין יאיר לפיד ובני גנץ, גוברים הסיכויים לאיחוד משותף של הרשימות יש עתיד וכחול לבן. עוד עלה כי גנץ מתעקש שחיבור כזה ייעשה רק כאיחוד בין הרשימות, למרות שלפיד היה מעדיף שחברי כחול לבן יצטרפו ליש עתיד - ולא ייכנסו כרשימה מובחנת.

גם במפלגת העבודה מתכוננים לקראת אפשרות לפיה ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק יתמודד להנהגת המפלגה. על פי הסקרים אם יתמודד הוא צפוי לנצח, וכעת הוא בודק אם במצב שבו הוא מנהיג את המפלגה, האם הוא יוכל ליצור איתה חיבור משמעותי לכוחות נוספים בגוש המרכז שמאל. ההנחה היא שהוא יקבל החלטה במהלך השבוע הקרוב, שכן המועד האחרון להגשת מועמדות הוא ביום שישי.