המרוץ ל-61: המחלוקת בין לפיד לבנט - מי יהיה ראשון ברוטציה

למרות שלא הצהירו על נכונות לרוטציה, בין נציגי השניים קיימת הבנה עקרונית לכך. אולם, החשש הוא שפרישת נתניהו מהזירה הפוליטית תפגע בקיומה. יו"ר ימינה ייפגש השבוע עם יו"ר יש עתיד ורה"מ

זמן צפייה: 06:22

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אומנם עדיין מחזיק בעמדה רשמית לפיה הוא לא מתכוון לאפשר רוטציה עם ראש מפלגה אחר בגוש שלו, ויו"ר ימינה נפתלי בנט כלל לא הצהיר על כוונתו לחבור לגוש מתנגדי נתניהו, אך בין נציגים של השניים קיימת הסכמה עקרונית למהלך, והמחלוקת ביניהם היא מי מהם יהיה ראשון ברוטציה - כך נודע הערב (שלישי) לחדשות 13.

השניים אומנם סומכים איש על חברו שהרוטציה לא תופר באופן בוטה, אך הם חוששים כי במקרה שנתניהו יעזוב את הזירה הפוליטית, יוכל השני להרכיב קואליציה אחרת, ולא יזדקק כלל לרוטציה. בשל כך, כל אחד מהם מתעקש להיות ראשון ברוטציה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רה"מ: העיכוב באישור רכש החיסונים מסוכן – לשים הפוליטיקה בצד

אוחנה על השוטר שירה למוות בגבר הלוקה בנפשו: "נהג כמצופה"

הרב איתן שנרב שבתו נרצחה בפיגוע ישיא משואה בערב יום העצמאות

יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט

בנט צפוי להיפגש השבוע גם עם לפיד וגם עם ראש הממשלה נתניהו. זאת, ברקע חיזור שני הגושים אחר המלצתו של יו"ר רע"ם מנסור עבאס. בגוש להחלפת נתניהו חוששים שעבאס ימליץ עליו, מתוך הנחה שאיתו הוא יוכל לרשום הישגים שהרשימה המשותפת לא תהיה חלק מהם.

בד בבד, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי נפגשה הים עם יו"ר מפלגת רע"מ, ח"כ מנסור עבאס. על פי הודעת המפלגות, השניים דנו ב"אופציות השונות להקמת הממשלה הבאה ובשיתופי פעולה פוטנציאליים". השיחות ביניהם יימשכו.

בתוך כך, חבר הכנסת ניסים ואטורי מהליכוד אמר בריאיון ל"לפני החדשות" כי "אין מצב שחוק הלאום יבוטל כדי להכניס את מנסור עבאס, אני מתנגד לכך שתומכי אסלאם ישבו בממשלה".

מוקדם יותר, יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, אמר לערוץ הטלוויזיה הפלסטינית במסגרת כי "לא תקום ממשלה בישראל ויהיו בחירות חמישיות בחודש ספטמבר, בחירות שבהן הקול הערבי יהיה חזק - כמו שבבחירות האחרונות נתניהו ולפיד ביקרו יותר בערים בחברה הערבית מאשר היהודים".