המאמצים להקמת ממשלה: בנט נועד עם לפיד ומיכאלי

אחרי שיו"ר ימינה ויו"ר יש עתיד נועדו אמש, הבוקר הצטרף לפגישה בין השניים גם יו"ר תקווה חדשה • גם ח"כ כהנא מגבה את בנט: "בחירות חמישיות – האפשרות הכי גרועה. נדרשת ממשלת אחדות רחבה"

זמן צפייה: 00:54

יו"ר ימינה נפתלי בנט, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער נועדו הבוקר (שישי), זאת במסגרת המאמצים להרכבת ממשלת השינוי. מיד בתום הפגישה המשולשת, נפגש בנט גם עם יו"ר העבודה מרב מיכאלי. בנט ולפיד נועדו גם אמש, ומטעמם של השניים נמסר כי "השיחות מתקדמות ברוח טובה".

בתוך כך, הבוקר הוציא ח"כ מתן כהנא הודעה שבה הבהיר כי הוא עומד מאחורי בנט - בדיוק כפי שעשו אתמול חברי מפלגתו עידית סילמן, אביר קארה וניר אורבך. "נכון, הממשלה הזו כנראה לא תהיה ממשלת החלומות של הימין", כתב כהנא, "אבל כולם מבינים שזה צו השעה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד: "זו תהיה ממשלה מורכבת – אבל כזו שתוציא אותנו מהמשבר"

נתניהו לשקד: עשי את המעשה הנכון – ואל תחברי לממשלת שמאל

"תתפללו בשבילי": מה עומד מאחורי הציוץ המסתורי של חמינאי?

ח"כ כהנא סיפר על המאמצים שעשה בנט על מנת להקים ממשלת ימין, וטען כי "לחלק מהמאמצים האלה הייתי שותף בעצמי. לצערי, כנראה שלנתניהו זה היה פחות דחוף. הוא בעיקר עסק בלגרור את ישראל לבחירות חמישיות - אבל אני חושב שזו האפשרות הכי גרועה".

"אנחנו מבינים שמה שנדרש כעת זו ממשלת אחדות, רחבה ככל האפשר. ממשלה שתשים סוף לרצף האין סופי של הבחירות. ממשלה שתתעסק במשותף ובמאחד. ממשלה שתדע להתמודד ביחד עם האתגרים האדירים הניצבים בפנינו. מבפנים ומבחוץ. זה הזמן לממשלת אחדות", סיכם.

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: רויטרס

אתמול, כאמור, היו אלה חברי הכנסת סילמן, קארה ואורבך שעמדו לצד בנט, והסבירו מדוע - שלא כמו ח"כ עמיחי שיקלי, הם דווקא כן בעד ממשלת אחדות. "אני מודה לראש הממשלה על מבול ההצעות לתפקידים ולשריונים שהועברו אליי באמצעות שליחיו הרבים. תודה, אך לא", כתבה סילמן. "אני מאמינה בדרכו של בנט וביכולתו של העם שלנו לשתף פעולה בעת הזו".

גם ח"כ אורבך סיפר כי קיבל הצעות לחבור לליכוד - אך פסל אותן על הסף. "דרכו של בנט להקמת ממשלה, שבה משתפים פעולה זה עם זה למרות מחלוקות, היא הדרך הנכונה. אנחנו מספיק ערכיים וימניים כדי לשמור על כל מה שחשוב לנו".