פערים במו"מ בגוש השינוי: בנט דורש את התיקים הרגישים פוליטית

נתניהו כבר הבין שלא יוכל להקים ממשלה, אבל נראה שגם המחנה המתנגד לו יתקשה לעשות זאת. לפיד מתנגד לדרישת יו"ר ימינה לקבל יחס ח"כים-שרים עדיף למפלגות הימין - ורוצה לקבל את המנדט

זמן צפייה: 05:48

הפלונטר הפוליטי: ברקע כישלונו המסתמן של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ממשלה, גם במחנה המתנגד לו עדיין קיימים פערים גדולים במשא ומתן בין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ליו"ר ימינה נפתלי בנט - כך נודע הערב (שלישי) לחדשות 13. גורמים בימינה הביעו כעס כלפי לפיד, בטענה שאינו מבין את המצוקה שלהם.

כך למשל, לפיד דורש שכל מפלגה תקבל תפקידי שר בהתאם לגודלה, ביחס של שר על כל שלושה חברי כנסת. בנט מבין כי מהלך כזה יציב את מפלגות הימין בנחיתות, ודורש יחס עדיף, ולא שווה כפי שרוצה לפיד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מפרה שוב את ההנחיות: רגב קיימה דיון בחדר סגור – בלי מסכות

תמה עדות אילן ישועה בתיק 4000; החקירה הנגדית – בעוד שבועיים

צבא צ'אד: הנשיא נהרג במהלך ביקור בחזית הלחימה נגד המורדים

נפתלי בנט ויאיר לפיד
נפתלי בנט ויאיר לפיד | צילום: חדשות 13

נוסף על כך, יו"ר ימינה דורש לקבל את כל התיקים שנחשבים לרגישים מבחינה פוליטית, למשל המשפטים, הפנים והתרבות, ואילו יו"ר יש עתיד דורש חלוקה שוויונית בין הגושים. זאת ועוד, למרות שלפיד הסכים לוותר ולהיות שני ברוטציה, הוא עדיין דורש להיות זה שיקבל את המנדט מהנשיא ויוביל את המשר ומתן. מנגד, גם סער מעדיף שבנט יקבל את המנדט.

בד בבד, גם בימינה וגם ברע"ם נוטים להתנגד לחוק בחירה ישירה, כיוון שהוא צפוי להחליש את הכוח הפוליטי שלהן. ברקע זאת, בימינה טוענים כי המתקפות של ראש הממשלה נגד בנט אינן אלא "סיבוב", שנועד למנוע ממנו להתנגד לחוק.

מוקדם יותר הערב, נתניהו התייחס לפלונטר הפוליטי וטען כי הפתרון היחיד הוא לאשר את הצעת החוק של ש"ס, ולקיים בחירות ישירות לראשות הממשלה. "יש רוב עצום במדינה שתומך בפתרון הזה", אמר בהצהרה מיוחדת שנשא לתקשורת. "הבחירות האחרונות הוכיחו שהציבור רוצה ממשלת ימין, והסיבות היחידות שבגללן אי אפשר להקים ממשלה כזו הן אישיות - לא אידיאולוגיות".

נתניהו קרא למשאל עם מהיר שבו העם יחליט מי יהיה ראש הממשלה, והבהיר כי יקבל כל תוצאה. "זה תלוי רק באדם אחד - בנט. לצערי, הוא מנהל משא ומתן כפול - גם איתנו וגם כזה להקמת ממשלת שמאל". נתניהו הוסיף לתקוף את יו"ר ימינה, וטען כי "רק בגלל אמיבציה אישית להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים הוא לא נותן לי להקים ממשלה. השיא הגיע אתמול בלילה - הוא חבר לשמאל", אמר בהתייחס לכך שבימינה החליטו אתמול להצביע נגד הצעתו של ח"כ מיקי זוהר בוועדה המסדרת.