קושנר: מקווה שישראל תחכה עם הסיפוח עד לאחר הבחירות

יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ התייחס בריאיון ל"ג'יזירו" לתוכנית השלום, הבהיר כי ארה"ב מתנגדת להחלת ריבונות בשטחים בזמן הקרוב, ותקף את הפלסטינים: "שיחקתם ב'קלף הקורבן' זמן רב מדי"

זמן צפייה: 00:53

תוכנית המאה: יועצו של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, התייחס היום לנכונות ראש הממשלה בנימין נתניהו לספח שטחים ביהודה ושומרון כחלק מהיוזמה המדינית, ואמר כי בממשלה האמריקני "מקווים שהישראלים יחכו עד אחרי הבחירות".

"ממשל טראמפ לא תומך בסיפוח עכשיו, הישראלים צריכים להקים צוות שיבחן את המפה. אנחנו רוצים שכל הפרמטרים יוגדרו", הסביר קושנר. "נתחיל לעבוד על הדברים הטכניים עכשיו, אבל אנחנו צריכים ממשלה כדי להתקדם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

איך ישתנו חייהם של המתנחלים יום אחרי סיפוח השטחים?

סקר חדשות 13: אין שינוי במפת הגושים, 51% תומכים בסיפוח

המלכוד של גנץ: כל עמדה על הסיפוח תאכזב פלח מבוחריו • פרשנות

בנימין נתניהו, ג'ארד קושנר, בני גנץ
בנימין נתניהו, ג'ארד קושנר, בני גנץ | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע הצהיר נתניהו בתדרוך שערך ראש הממשלה לכתבים בוושינגטון, לאחר ההכרזה על התוכנית, כי "ישראל מקבלת מיד הכרה אמריקנית להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן, צפון ים המלח וכל ההתנחלויות. ישראל מתייחסת באופן שווה לכל ההתנחלויות; דין איתמר כדין תל אביב. אף אחד לא ייעקר מביתו. ההכרה האמריקנית מונעת סנקציות בין-לאומיות נגד ישראל במידה של סיפוח".

בהתייחס להחלת החוק הישראלי בשטחים הסביר ראש הממשלה: "המהלך ייעשה בשתי פעימות; ראשית אביא לאישור הממשלה בישיבה הקרובה החלטה להחיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן וכל ההתנחלויות. לאחר עבודת מטה בישראל, ובתיאום עם ארה"ב, תובא לממשלה החלט להחיל את החוק על שטחים נוספים. זה ייקח קצת זמן".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו בהכרזה על תוכנית השלום
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו בהכרזה על תוכנית השלום | צילום: קובי גדעון /לע''מ

"נבטל את הממשל הצבאי מעל חצי מיליון ישראלים בהתנחלויות בעקבות החלטת הממשלה", הסביר נתניהו. "אחרי החלת החוק הישראלי יוסרו כל ההגבלות על הבנייה ועל סוגיות נוספות שבעבר היו צריכות אישור אמריקני. ישראל תמשיך לעד לשלוט ביטחונית בכל שטחי הגדה. לפלסטינים לא יהיה שדה תעופה, הם יקבלו רציף עבורם בנמלי אשדוד וחיפה. השליטה על כל מעברי הגבול תמשיך להיות בידי ישראל".

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס להצהרה האמריקנית באירוע של המכון למחקרי ביטחון לאומי. "כולנו מתרגשים מהאירוע ההיסטורי והאסטרטגי", הצהיר. בהתייחס לסיפוח אמר היועמ"ש: "אנחנו רוצים שהממשלה תחליט, לא רוצים שהייעוץ המשפטי יקבע. ברגע שיש מדיניות אנחנו מיישמים אותה ב-99% מהמקרים. באחוז הבודד הופכים את הקערה על פיה וטוענים כאילו זה הכלל".