הערב במהדורה: ריאיון בלעדי עם יועץ טראמפ ג'ארד קושנר

יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב התייחס בריאיון ראשון לכלי תקשורת ישראלי לפלונטר הפוליטי, לחיסול אל-בגדאדי ולהיכרות רבת השנים עם טראמפ ונתניהו. על גנץ: "התרשמתי שיש לו כוונות טובות"

זמן צפייה: 00:54

יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, חתנו ואיש סודו ג'ארד קושנר, אמר בריאיון בלעדי לחדשות 13 כי הוא מקווה שיו"ר כחול לבן בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו ישתפו פעולה וימצאו פתרון לפלונטר הפוליטי. זהו הריאיון הראשון שקושנר מעניק אי פעם לתקשורת הישראלית.

קושנר הגיע לישראל אתמול ונפגש בפעם הראשונה עם בני גנץ שמחזיק במנדט להרכבת הממשלה. "בני היה מפקד נהדר בצה"ל והוא עשה עבודה נהדרת ושירת את ישראל בצורה כבירה", אמר קושנר בראיון. "התרשמתי שיש לגנץ כוונות טובות ושהוא ינסה לעשות דברים טובים עבור ישראל. אני מקווה שהוא יהיה מסוגל לעבוד עם ראש הממשלה נתניהו ולמצוא דרך להתקדם (לכיוון הרכבת ממשלה). אני חושב ששני המנהיגים אותם פגשתי משתוקקים להתקדם".

ג'ארד קושנר בריאיון לחדשות 13 | צילום: חדשות 13

קושנר מתייחס בראיון בהרחבה למצב הפוליטי בישראל, לתכנית השלום של הנשיא טראמפ, להצהרות נתניהו על סיפוח בקעת הירדן, למהלך ההדחה של הדמוקרטים בקונגרס נגד טראמפ, לנסיגה האמריקנית מסוריה ולחיסולו של מנהיג דאע"ש אבו-באקר אל-בגדאדי. "כשנכנסנו לבית הלבן המצב בסוריה היה נוראי על רקע מלחמת האזרחים", אמר קושנר. "הצלחנו לקחת מדאע"ש את השטחים של החליפות שלו והעבודה שהנשיא הוביל יחד עם הצבא, עם הכוחות המיוחדים ועם קהילת המודיעין ושהביאה לחיסולו של מנהיג דאע"ש הינה צעד גדול קדימה – אבל יש עוד הרבה עבודה לעשות".

בראיון המיוחד מתייחס קושנר ליחסיים בינו ובין רעייתו איוונקה טראמפ לבין אביה הנשיא. קושנר מספר כי טראמפ התארח כמה פעמים בביתם לקידוש בערב שבת. הוא גם מספר כי לפני 30 שנה נהג ראש הממשלה נתניהו להתארח בבית משפחתו בניו-יורק ולישון בחדרו של קושנר שאז היה ילד צעיר. "במקרים כאלה אני עברתי לישון במרתף".

קטעים נוספים מהריאיון יפורסמו בשעות הקרובות בשידורי חדשות 13, באתר חדשות 13 ובחשבונות חדשות 13 ברשתות החברתיות. הריאיון המלא ישודר במהדורה בשעה 20:00.