קושנר: "ייתכן שמדינה נוספת תחתום בקרוב על הסכם עם ישראל"

יועצו של טראמפ התייחס לנרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, ואמר כי יישום הסיפוח ייקח עוד זמן - עד שעסקת השלום תמומש. עוד הביע תקווה כי השהיית הצעד תחזיר את הפלסטינים למו"מ

זמן צפייה: 00:46

ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, התייחס הערב (חמישי) להסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות, ואמר במסיבת עיתונאים כי "ייתכן שמדינה נוספת תחתום בקרוב על הסכם עם ישראל".

עוד התייחס קושנר לדחייה ביישום הסיפוח, וכשנשאל לגבי משך ההשהיה השיב כי "הדבר ייקח זמן - עד שעסקת השלום תמומש". עוד הביע תקווה שהעובדה שישראל לא מבצעת את המהלך כעת תיצור פתח לפלסטינים לחזור לשולחן המו"מ. לדבריו, סיכום ההסכם הושג לפני כשבוע, והפרטים האחרונים נסגרו אתמול.

בריאיון שערך מאוחר יותר בערוץ "סקיי ניוז" בשפה הערבית אמר קושנר: "הסכמנו עם ישראל שהם ינקטו בצעדים רק לאחר הסכמה איתנו. לישראל ולאיחוד האמירויות יש את הצבאות החזקים באזור. הרבה מדינות ערביות שואלות את עצמן כעת אם גם הן יכולות להפיק תועלת מקשר עם ישראל".

עוד בחדשות 13:

רה"מ בנאום לאחר ההסכם עם האמירויות: "פריצת דרך לשלום במזה"ת"

חמאס גינה, מצרים תמכה: תגובות מעורבות להסכם עם האמירויות

ישראל ואיחוד האמירויות הסכימו על נרמול היחסים; הסיפוח יידחה

ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ ויועץ בבית הלבן
ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ ויועץ בבית הלבן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר התייחס למהלך המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב ג'ו ביידן: "מדובר בצעד היסטורי. נכונותה של איחוד האמירויות להכיר באופן פומבי במדינת ישראל היא מבורכת ואמיצה". בהתייחס לסוגיית הסיפוח אמר ביידן: "סיפוח יהיה הרסני למטרת השלום, ולכן אני מתנגד לזה כעת ואמשיך להתנגד לזה כנשיא".

בתוך כך, בחריין בירכה אף היא על ההסכם, "שעוצר את מהלך הסיפוח של ישראל ומעלה את הסיכויים לשלום". עיתון אל-קודס דיווח מפי מקור אמריקני כי עומאן ובחריין יצטרפו לאיחוד האמירויות ובעתיד הקרוב ינרמלו את יחסיהן עם ישראל. במקביל שר החוץ של ירדן איימן אל ספאדי הצהיר: "ההסכם בין ישראל לאמירויות יכול לקדם משא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים".

מוחמד בן זאיד אאל נהיאן ונתניהו
מוחמד בן זאיד אאל נהיאן ונתניהו | צילום: החדשות 13

מוקדם יותר הערב כינס נתניהו מסית עיתונאים ובה התייחס להסכם: "היום נפתח עידן חדש ביחסיה של מדינת ישראל עם העולם הערבי. רגע היסטורי של פריצת דרך לשלום במזה"ת", אמר בפתח דבריו.

ברקע הביקורת מימין על הוויתור על החלת הריבונות, ציין נתניהו כי "אמרתי שאביא החלת ריבונות בשטחי יהודה ושומרון. אין שום שינוי בתוכנית שלי לעשות זאת, בתיאום מלא עם ארה"ב. אני הוא זה ששמתי את נושא הריבונות על השולחן, והוא ממשיך להישאר על השולח. טראמפ ביקש שישראל תמתין זמנית עם החלת הריבונות, אבל לא הסרתי את זה מעל הפרק".