בתום דיון סוער: אושרה הקמת הוועדה שתדון בחסינות נתניהו

אושר להקים ועדת כנסת שתדון בבקשת רה"מ, וכעת יש לאשרה במליאת הכנסת. ההחלטה על העיתוי נמצאת כעת בידי יו"ר הכנסת אדלשטיין - שיכול להחליט האם לעכב או להתיר מיד את כינוס המליאה

זמן צפייה: 03:19

הקרב על החסינותבתום דיון ארוך וסוער במיוחד, הוועדה המסדרת אישרה היום (שני) את הקמת ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ללא אישור יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

על מנת לאשר את הקמת הוועדה, יש לאשרה במליאת הכנסת. ההחלטה על כינוס המליאה נתונה בידיו של אדלשטיין, שיכול להחליט האם לעכב את הכינוס או להתירו מייד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הוועדה המסדרת אישרה לקיים דיון על החסינות ללא אישור אדלשטיין

יועמ"ש הכנסת החליט: ניתן להקים את הוועדה שתדון בחסינות רה"מ

לפני פרסום עמדתו בנוגע לחסינות: הליכוד עתרה נגד יועמ"ש הכנסת

ח''כ אבי ניסנקורן
ח''כ אבי ניסנקורן | צילום: יחצ

ח"כ אבי ניסנקורן, העומד בראש הוועדה, התייחס לאישור ההקמה ואמר: "רוב מוחלט של חברי כנסת הביע את רצונו של רוב העם, המעוניין בבירור ענייני של בקשת החסינות. ננהל את דיון החסינות בצורה הוגנת ויעילה".

הדיון היה סוער, כשחברי הליכוד שנכחו בוועדה הפריעו, ולבסוף יצאו מהדיון בהפגנתיות. ח"כ מיקי זוהר פנה לחברי הקואליציה וביקש מהם לא להשתתף בדיון: "הדיון ביזיון, הוא בניגוד לנהלי הכנסת, הוא לא מתבצע כדין, ולכן אני מבקש לא להשתתף בו עד שהטענות שלנו מושמעות". כמו כן, טען זוהר כי "משנים את כללי המשחק תוך כדי המשחק". ניסנקורן, נזף בו: "תפסיק עם הביזיון הזה", והוסיף כי "אני מצפה מחברי הכנסת שלא ינסו לעכב ולחבל בדיונים הענייניים בנושא החסינות".

ארבל אסטרחן, היועצת המשפטית של הוועדה, שמחליפה את איל ינון, שהליכוד טוענת שהוא מצוי בניגוד עניינים, הסבירה כי "כיוון שרוב הח"כים רוצים להקים את הוועדה, לא ניתן למנוע זאת", ובתגובה לזוהר הציגה דוגמא לשינוי כללים תוך כדי תנועה, והזכירה את חוק המצלמות. מיקי זוהר נכנס לדבריה וטען: "איזה שטות. הצלחנו לעצבן אתכם, אה?".

ח''כ מיקי זוהר מורחק מהוועדה המסדרת בכנסת
ח''כ מיקי זוהר מורחק מהוועדה המסדרת בכנסת | צילום: חדשות 13

בתחילת הדיון, ניסנקורן אמר כי "אני רק אזכיר שגם אני וחברי ועדה נוספים רצינו להקים ועדות קבועות, ומי שהתנגד לכך זה הליכוד. אנחנו בימים שמחייבים ממלכתיות. קיימנו עד כה את כל הוועדות בצורה ממלכתית, ואני מצפה שזה ימשיך כך הלאה".

חברי הכנסת מהליכוד חזרו וטענו לאורך הישיבה כי היא אינה מאושרת על ידי יו"ר הכנסת. "אני מבקש לעצור את הישיבה, לקבל אישור ברור וכתוב מיו"ר הכנסת לקיומה", אמר זוהר. "אם זה יתקבל, אנחנו נשתתף בה. אם לא, אין טען לדון. הישיבה מבוצעת במחטף, בכפוף לגיבוי משפטי שקיבלתם, אך בניגוד לדעתו של יו"ר הכנסת".

אמש פורסם כי בכחול לבן מתכוונים כבר בשבוע הקרוב להקים את ועדת הכנסת ולקיים בה במשך שבועיים או שלושה דיונים בחסינותו של ראש הממשלה, כשהמטרה שלהם היא לסיים אותם עד המחצית הראשונה של פברואר ולהביא את הנושא להצבעה.

בליכוד לא מתכוונים לשבת בצד, ויקיימו קרב התשה על כל פרט ועל כל מהלך שתעשה כחול לבן. המפלגה תעתור לבית המשפט העליון ככל שתוכל, ותנסה לנצל את תקנון הכנסת כדי למשוך זמן ולהעביר את ההכרעה עד לאחרי הבחירות.