בצל הפלונטר הפוליטי: מאחורי הקלעים של השבעת הכנסת ה-22

יום חגה של הדמוקרטיה התנהל באווירה מוזרה, כשעל פניהם של חברי הכנסת ניכר החשש מסבב בחירות נוסף בעוד מספר חודשים. חלקם העדיפו בכל זאת להתלוצץ בנושא: "תכלה שנה ובחירותיה"

זמן צפייה: 08:54

מושב פתיחת הכנסת ה-22 נערך אתמול (חמישי) באווירה פחות חגיגית מבפעמים הקודמות. על השמחה של חברי הכנסת החדשים שהגיעו למשכן העיב החשש שהכנסת תתפזר בקרוב לאחר שלא תצליח לקום ממשלה. "אני מציע לכולם להתעשת וללכת לממשלה רחבה. אחדות היא חובה כי העם לא רוצה בחירות", אמר ח"כ דוד ביטן. יצחק הרצוג אמר "המדינה הזאת באמת חשובה עד כדי כך, שלא נכון לגרור אותה לעוד מערכת בחירות". "תכלה שנה ובחירותיה", צחקה ח"כ אורית פרקש הכהן.

בנוסף לחוסר הוודאות בכלל הכנסת, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול כי הוא שוקל לקיים פריימריז בזק לראשות המפלגה. בהודעה נרמז כי המטרה היא לגרום לכחול לבן להבין שלא יקום מחליף לנתניהו בליכוד, ולהביא אותם לשבת עמו בממשלת אחדות. "מטרת המהלך היא ניפוץ אשליית 'המרד בליכוד' שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות", נמסר.


זמן קצר לאחר הודעת הליכוד, כתב בטוויטר ח"כ גדעון סער, הנחשב למועמד הבולט ביותר להחלפת נתניהו: "אני מוכן".

בהמשך, לשאלת חדשות 13, אמר סער במליאת הכנסת: "כשאני ארצה להוסיף, אני אדע את הדרך איך להוסיף. בשלב זה אין צורך מעבר לדברים שנכתבו".

ח''כ גדעון סער בכניסה למשכן
ח''כ גדעון סער בכניסה למשכן | צילום: דוברות הכנסת, נועם רבקין פנטון

בהתייחסו להודעת ראש הממשלה על פריימריז בליכוד, אמר ח"כ ביטן: "אני חושב שהיועצים שאמרו לו ללכת על זה טועים בגדול, לא מבינים שום דבר והוא לא צריך ללכת לפי העצה שלהם. כי עצם זה שהוא שוקל פריימריז וגדעון סער קפץ, זה כבר עשה נזק".

תסריט 21 הימים האחרונים מרחף כמו איום מעל ראשיהם של נתניהו וגנץ. במידה ושניהם לא יצליחו להרכיב ממשלה, כל חבר כנסת יוכל לנסות. בינתיים, נתניהו נאבק בכל כוחו הן בזירה המשפטית והן בזירה הפוליטית, כשבשתי הזירות מצבו מסובך.