נמנעו בחירות: הכנסת החליטה - אישור התקציב יידחה ב-120 ימים

בתום שבועות של עימותים, הליכוד וכחול לבן קיבלו את פשרת האוזר והוחלט כי אישור התקציב יידחה בארבעה חודשים וכי תוקם ועדה למינוי בכירים. 67 הצביעו בעד, ו-37 הצביעו נגד

זמן צפייה: 02:19

תם המשבר בקואליציה: מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את דחיית אישור התקציב ב-120 ימים על מנת למנוע את פיזור הכנסת. כחול לבן והליכוד הודיעו עוד טרם ההצבעה כי יתמכו במהלך, במסגרת הפשרה שהציע חבר הכנסת צבי האוזר. כחלק מההצעה תוקם גם ועדה למינוי בכירים.

67 חברי כנסת הצביעו בעד דחיית אישור התקציב, ו-37 הצביעו נגד.לאחר ההצבעה באופוזיציה תקפו, ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב בטוויטר: "המפסידים הגדולים הערב: אזרחי ישראל. אין תקציב, אין תוכנית לטיפול באבטלה, כולם בממשלת המנותקים רבים עם כולם, סכסוכים לפני הכל. עלוב ועצוב".

גם יו"ר ימינה נפתלי בנט התקף ואמר: "מעולם לא היתה לישראל ממשלה כל כך מנוכרת לאזרחיה, כל כך עסוקה בעצמה, כל כך מסורבלת, כל כך לא חכמה, כל כך לא מקצועית, כל כך מעוררת מבוכה, כל כך כושלת בביצוע. אפשר אחרת. הגיע הזמן למנהיגות חדשה לישראל".

לכתבות נוספות בנושא >>

גנץ: "אם יהיו בחירות – יישפך דם ברחובות; לא אתן שימנו בובות"

הליכוד: הם גוררים לבחירות; כחול לבן: ניסיון למחטף יתקל בחומה

מליאת הכנסת
מליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת

מוקדם יותר הערב גנץ נשא נאום חריף בכנסת ואמר כי "שום מתקפה אישית ושום עלילת דם לא יכופפו אותי. 100 ימים נתתי לשותפיי הפוליטיים לממשלה להבין שפניי לשותפות, שידיי הושטו לשיתוף פעולה ושליבי פתוח לדאגה אחת בלבד: דאגה לביטחונם, לבריאותם ולפרנסתם של אזרחי ישראל. 100 ימים שתקתי. שתקתי למתקפות האישיות. שתקתי לקיתונות של ניסיונות השפלה ומידור".

"שתקתי לגידופים וללעג של בכירי הליכוד", המשיך. "100 ימי השתיקה, ההכלה וההבלגה הסתיימו. הם מתסיימים מכיוון שישראל צריכה יציבות ולא עיסוק בלתי פוסק בצרכים אישיים. היא צריכה ממשלה שפניה לצרכיה של החברה הישראלית ולא להתכתשות פנימית. לא אאפשר זאת עוד משום שככה הורסים ולא בונים. ככה עושים פריימריז – ולא משרתים את הציבור".

גנץ פנה לנתניהו ואמר כי "אם פניך לתרגילים או לפגיעה בשלטון החוק – אני אמנע זאת. פרק 100 ימים של מידור, הסתרה והסתה הסתיים. בוא נתחיל בפרק של שותפות. אין אדם אחד בישראל, מימין ומשמאל שיאמין שאני פועל לטובת עצמי. לצערי, רבים חושבים שלא טובת האזרחים עומדת ראשונה לנגד עינייך. הערב, זהו מבחן. זו חובתי כמו גם חובתך להיכנס לאולם המליאה ולהצביע יחד על דחיית התקציב כדי לקדם את הסדרי העבודה בינינו. כל נושא אחר שלא קשור למשבר הכלכלי או הבריאותי – יורד מסדר היום, וראוי שנטפל בו בנפרד".

"אני דורש ממך להניח כל שיקול אחר בצד, לגלות מנהיגות, לגלות פטריוטיות ולזכור שגם עבורך ישראל חייבת להיות לפני הכול. אזרחי ישראל, כפי שהתחייבתי בפניכם, אני וחבריי מכחול לבן ניכנס למליאה מתוך אחריות לאומית ונדחה את התקציב כדי למנוע בחירות. אני מקווה שכך גם אחרים יעשו".

אחרי נאומו של גנץ, נתניהו מסר לתקשורת: "החלטתי כיצד להעביר את ההחלטה שנעביר עכשיו כדי להבטיח שלא יהיו בחירות כי זה חשוב לעתיד ולהווה של מדינת ישראל. זה קשה מאוד לעשות את זה כשמתוך הממשלה תוקפים את ראש הממשלה. אני לא זוכר שמאז הקמת הממשלה דיברתי על בני גנץ במונחים כאלה. אני לא שומע פעם אחת שמפסיקים את ההתקפות הבלתי פוסקות עליי ועל הליכוד מתוך הממשלה. אבל אני חושב שמה שצריך עכשיו זה לשלב ידיים מול האתגרים והמשימות שלנו. זה מה שאני עושה כל חיי למען המדינה שלנו למרות התקפות בלתי פוסקות מהתקשורת ומיריבים פוליטיים, גם מתוך הממשלה. אני חושב שעכשיו צריך לעשות את מה שחשוב לאזרחי ישראל ולמדינת ישראל".