נדחה חוק הכרה בטבח בכפר קאסם, פריג' התפרץ: "בוז לכם"

לפני ההצבעה שמבקשת להכיר באחריות המדינה בטבח בכפר קאסם בשנת 56', התפרץ השר פריג' לעבר יוזמי החוק מהרשימה המשותפת ואמר לח"כ תומא סלימאן: "תשתקי, בוז לכם". פריג' פונה לטיפול

זמן צפייה: 01:11

הצעת החוק להכרה בטבח בכפר קאסם בשנת 1956 נדחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת. 12 תמכו בחוק, 93 התנגדו. חברי הכנסת של רע"מ יחד עם חברי הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי ועלי סלאלחה ממרצ הצביעו בעד. שאר חברי הכנסת של מרצ יחד עם ח"כ אבתיסאם מרעאנה מהעבודה יצאו מהמליאה במהלך ההצבעה.

הצעת החוק של חברי הכנסת עאידה תומא סלימאן, איימה עודה ועופר כסיף מהרשימה המשותפת קובעת כי ממשלת ישראל תכיר באחריותה לטבח בכפר קאסם באוקטובר 1956. כמו כן, קובעת הצעת החוק כי ציון יום הטבח יהיה חלק מתוכנית הלימודים בבתי הספר וכי אוצר המדינה יתקצב את העמותה להנצחת זכר קורבנות הטבח.

עיסאווי פריג'
עיסאווי פריג' | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט נפגש עם משפחתו של בראל שמואלי ז"ל: "רה"מ בכה איתנו"

מיכאלי עונה לביקורת של גנץ: "אופן ההכרזה – חסר אחריות"

"עשינו מהפכה": רפורמת הכשרות עברה לקריאה שנייה ושלישית

עיסאווי פריג' חוק טבח כפר קאסם
פריג' לאחר נאומו בכנסת

לפני ההצבעה התפתח עימות חריף בין השר לשיתוף פעולה אזורי ממרצ, עיסאווי פריג', לבין חברי הכנסת של הרשימה המשותפת. "פניתי לחברת הכנסת תומא סלימאן. אני בן לכפר קאסם ובן למשפחה שכולה. ביקשתי ממך לעזוב ימין ושמאל ולהפוך את החוק להצעה לסדר כדי לדון בה בוועדת החינוך, אבל אתם רוצים לעשות מהכאב שלנו פוליטיקה פנימית", צרח פריג' ועורר סערה מול חברי הכנסת של המשותפת. "אני מזהיר אתכם. תשתקי. בוז לכם".

לאחר מכן עלתה ח"כ תומא סלימאן להגיב: "הייתי יכולה להסכים לא לתת לו (לפריג') לדבר. בזכותי הוא קיבל זמן דיבור. למה? כי אני מכירה בכאב של כולם ושל מי שיושב בממשלת שינוי. הכאב קשה מנשוא כנראה לשבת בממשלה שדורסת עלייך, על ההיסטוריה שלך, על הנרטיב שלך וזורקת לך גרושים".