נתניהו לא מתפשר על התקציב: "לא חושש מהסקרים"

בשיחות סגורות אמר ראש הממשלה למקורביו כי עמדתו שיש ללכת לתקציב חד שנתי מקצועית והוא אינו מתכוון לשנותה "למרות הקמפיין האגרסיבי נגדו". בסביבתו אומרים: "גנץ משחק פוקר בלי קלפים"

זמן צפייה: 02:34

הקרב על התקציב: ראש הממשלה נתניהו ממשיך להתעקש להביא לאישור תקציב חד שנתי, בניגוד לעמדת ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ומפלגתו, וגם בניגוד להסכמים הקואליציוניים. בשיחות סגורות שתוכנן פורסם הערב (שישי) לראשונה בחדשות 13, הוא אומר כי "עמדתו נכונה מקצועית" בנושא, ולכן בכוונתו ללכת עד הסוף, כלומר או תקציב חד שנתי או בחירות כלליות.

נתניהו גם הוסיף כי אינו מפחד מהסקרים שחוזים כי הליכוד יחלש משמעותית בבחירות הקרובות, ויאבד מנדטים רבים לטובת מפלגות כמו "ימינה" של בנט. "נוכח הקמפיין האגרסיבי נגדי אלה נתוני פתיחה טובים ומפתיעים", אמר נתניהו בשיחות, והוסיף כי "אינו רוצה בחירות".

בנימין נתניהו
''מתכוון ללכת עד הסוף''. נתניהו | צילום: רויטרס

בסביבת נתניהו התייחסו בימים האחרונים למשבר התקציב ואמרו כי "גנץ משחק פוקר בלי קלפים". בנוסף אמרו גם כן ש"נתניהו מתכוון ללכת עד הקצה", כלומר לבחירות. ביחס לטענה כי מדובר בהפרה של ההסכם הקואליציוני אומרים המקורבים כי "נתניהו אומר ש'אי אפשר לומר שהוא מפר הסכמים, בזמן שגם 'כחול לבן' מפרים הסכמים בעניין חוק ההמרה", וכי "כיבוד הסכמים הוא דו צדדי".

אתמול התייחס גנץ לסוגיית התקציב בריאיון לחדשות 13, ותקף את כוונת נתניהו להעביר תקציב חד שנתי. "סדר היום של הממשלה חייב להיקבע במשותף על ידי ראש הממשלה ועל ידי", אמר, אני לא מוכן שזה יעלה לממשלה עד שלא נסדיר את העניין. תקציב חד-שנתי זה יריקה בפרצופם של כמיליון מובטלים. הוא סופר הוצאות אחורה, הוא לא פותר שום בעיה קדימה. אנחנו חייבים להתיישב ודחוף ולעשות תוכנית יציבה עד סוף שנת 21".

"יש לי ציפייה מהמפלגות החרדיות שיעמדו בערבויות שהן עצמן הסכימו להן והן כולן שותפות להסכם הזה", הוסיף, "אני לא אסוג מהעמדה הזו כי אני חושב שצריך תקציב עם מרכיבים ארוכי טווח, ולכן זה הדבר הנכון לעשותו וכשמגיעים לדבר הנכון לעשותו, אני אעשה את זה. כל סטייה ובריחה - הרי זה מישהו שרוצה להוביל לבחירות, אז מה עשיתי בזה?".

כשגנץ נשאל האם יתמוך בחוק שימנע מנאשם בפלילים להתמודד בבחירות במידה שהמפלגות לא יגיעו לפשרה בעניין התקציב - הוא לא שלל את הנושא ואמר: "אני מקווה שלא נגיע לבחירות ושהשאלה תייתר את עצמה. אני מזמין אותך לשוחח איתי בעוד 3.5 שבועות פעם נוספת".