כ"ץ: "חייבים לפתוח מייד את חנויות הרחוב - מה זו הטרפת הזאת?"

שר האוצר התייחס בדיונים פנימיים לקראת ישיבת קבינט הקורונה למחלוקת עם משרד הבריאות לגבי פתיחת המסחר: "הוא התנתק מהעם ונוהג באטימות לב - אנשים בנו עסקים בעשר אצבעות ונשארים חסרי כול"

זמן צפייה: 01:01

שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס הבוקר (חמישי) למחלוקת עם משרד הבריאות לגבי פתיחת המסחר ביום ראשון ואמר כי "חייבים לפתוח מייד את חנויות הרחוב שנמצאות על סף קריסה - מה זו הטרפת הזאת?". את הדברים אמר  בדיונים פנימיים לקראת קבינט הקורונה שיתקיים הבוקר, ויידרש לקבל החלטה בנושא.

"משרד הבריאות התנתק מהעם ונוהג באטימות לב, די לנהל מאבקי יוקרה על גבם של העוסקים הזעירים", תקף שר האוצר. "אנשים בנו עסקים בעשר אצבעות ונשארים עכשיו חסרי כול, עוד מעט יתחילו הגשמים ויהיה קשה להתחיל - זה פשוט לא ייתכן".

"פותחים מסג'ים וטיפולים אישיים ללא מסכות, ורק את חנויות הרחוב, שהן הכי בטוחות בעולם, משאירים סגורות", הוסיף כ"ץ. "רוצים לדחוף 80 אלף איש מתחת לסף העוני. הפכו את העוסקים הזעירים לאויבי העם, כי אין להם שדולה חזקה".

לעוד כתבות בנושא:

אדלשטיין נוטה לפתוח בתי הכנסת; רה"מ צפוי לתמוך בפתיחת המסחר

שר החינוך: נשקול את הארכת הלימודים על חשבון החופש הגדול

צרפת וגרמניה נכנסות לסגר חלקי שני – בתיה"ס יישארו פתוחים

שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר האוצר ישראל כ''ץ
שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר האוצר ישראל כ''ץ | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 861 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-312,550 בני אדם. כעת בארץ, 12,010 מאומתים פעילים, בהם 474 במצב קשה, מתוכם 201 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-2,494.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 41,319 בדיקות - 2.2% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, מצבם של 115 מהחולים מוגדר בינוני, 803 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 762 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 231 אחיות ו-106 רופאים.

בית עסק שקרס בשל משבר הקורונה
בית עסק שקרס בשל משבר הקורונה

אמש, לחדשות 13 נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לתמוך בפתיחת המסחר ביום ראשון, בניגוד לעמדתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין. גם במשרד הבריאות, שמתנגדים למהלך, העריכו כי עמדתם לא תתקבל. יש לציין כי על פי המתווה, אם תחול עלייה בתחלואה כך שיהיו יותר מ-1,000 נדבקים ביום, שלב הפתיחה השני עלול להתעכב - כולל החזרה לבתי הספר.

עוד פורסם בחדשות 13 כי אדלשטיין נוטה להסכים לפתיחת בתי כנסת כבר ביום ראשון הקרוב, ולאשר תפילות של עד עשרה אנשים. זאת, תוך שיח עם גורמים חרדים ומתוך הבנה כי התקהלות של עד עשרה אנשים במבנה מותרת ממילא לפי ההגבלות.

מוקדם יותר אתמול, פגישת שרי הבריאות והאוצר הסתיימה ללא כל הסכמות. אדלשטיין ביקש לדחות את פתיחת המסחר בשבועיים, אולם כ"ץ התנגד ודרש שהעסקים ייפתחו כבר בשבוע הבא. הבוקר, כאמור, קבינט הקורונה צפוי להתכנס, שם יקבלו השרים החלטה סופית.