שר החוץ כץ ביקש להיפגש עם מקבילו פומפאו, שהשיב: "אין לי זמן"

פרסום ראשון: השבוע ביקר שר החוץ הישראלי בוושינגטון, שם תכנן להיפגש עם עמיתו האמריקני. לפי גורמים מדיניים בכירים, פומפאו נמנע מהפגישה בתואנה של לו"ז עמוס - אך נועד עם שרי חוץ אחרים

זמן צפייה: 01:12

שר החוץ ישראל כץ, שביקר השבוע בפעם הראשונה בוושינגטון מאז מונה באופן רשמי לתפקיד, ביקש להיפגש עם מקבילו האמריקני מייק פומפאו אך קיבל תשובה שלילית - כך אמרו לחדשות 13 פקידים בכירים בירושלים. מדובר במקרה חריג ביותר בהשוואה לשרי חוץ ישראל בעבר.

כץ יצא ביום שני בלילה לביקור, ועם המראתו הודיע כי הוא צפוי לקיים פגישה עם עמיתו האמריקני פומפאו - אלא שפגישה כזו לא התקיימה. הפקידים הבכירים ציינו כי מלשכתו של פומפאו נמסר לשגרירות ישראל בוושינגטון ולמטה משרד החוץ בירושלים כי לוח הזמנים של שר החוץ האמריקני לא מאפשר לו להיפגש עם כץ.

עוד בחדשות 13:

מפגש נדיר: שר החוץ כץ ומקבילו מבחריין נפגשו בארה"ב – והצטלמו

הותר לפרסום: ישראל כץ ביקר באבו דאבי במסגרת ועידה של האו"ם

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו
שר החוץ האמריקני מייק פומפאו | צילום: רויטרס

אלא שבמהלך היומיים וחצי בהם שהה כץ בוושינגטון, מצא פומפאו זמן להיפגש עם טוני בלייר ועם שרי החוץ של בחריין, יוון, תוניסיה וקולומביה. אי קיומה של פגישה היה תמוה עוד יותר לאור העובדה שכץ ופומפאו שהו שניהם במהלך יומיים שלמים בוועידה לחופש דת במשרד החוץ האמריקני.

לבסוף כץ נאלץ להסתפק בלחיצת יד עם פומפאו ובהחלפת כמה דברי נימוסין במהלך הוועידה, ובפגישה עם גורם זוטר במשרד החוץ האמריקני – השליח לחופש דת סם ברונבק. כץ לא קיים פגישות עם אף גורם אחר בממשל האמריקני במהלך שהותו בוושינגטון אלא רק עם סנאטורים וחברי בית נבחרים.

ישראל כץ, שר החוץ, בביקור באבו דאבי
ישראל כץ, שר החוץ, בביקור באבו דאבי | צילום: חדשות 13

מלשכת כץ נמסר: "בפני שר החוץ הועלו שתי אפשרויות – פגישה קצרה עם פומפאו בשולי הוועידה או תיאום ביקור נוסף במהלכו תתקיים פגישה מורחבת עם פומפאו. השר כץ בחר באפשרות השנייה וזו תתואם בקרוב". במשרד החוץ בוושינגטון מסרו: "למרבה הצער שר החוץ פומפאו לא היה יכול לפגוש את שר החוץ כץ בשל בעיות בלוח הזמנים. פומפאו מצפה לעבוד יחד עם כץ בהמשך".