מהומה בקפלן: עודה ניסה למנוע מבן גביר לבקר מחבל מאושפז

חברי הכנסת התעמתו בבית החולים בעקבות ניסיון הח"כ מהציונות הדתית להיכנס לחדרו של מוקדד אל קוואסמי השובת רעב ומאושפז במקום. אימו של האסיר על בן גביר: "למה הוא הגיע בכלל? הוא גזען"

זמן צפייה: 03:28

מהומה נרשמה בבית החולים קפלן שברחובות היום (שלישי) בין ח"כ איתמר בן גביר ליו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה. ח"כ בן גביר הגיע לבית החולים על מנת לבחון את תנאי אשפוזו של האסיר הבטחוני מחמאס השובת רעב ומטופל בבית החולים, מוקדד אל קוואסמי.

בן גביר הודיע מראש שיגיע למקום על מנת "לבדוק מקרוב את תנאי אישפוזו של המחבל קוואסמה". עודה ניסה למנוע ממנו להיכנס וטען כי כניסתו תפגע בחולה ואף קרא לעברו "מחבל קטן תסתלק מפה". בן גביר אמר למנהל בית החולים: "הוא יגיד לכם לא להכניס אותי? הוא ייתן הוראות לבית חולים?". לאחר מכן עודה דחף את חבר הכנסת מהציונות הדתית ובמקום התפתחה מהומה וצעקות.

אימו של האסיר סיפרה לחדשות 13: "ראיתי ברשתות החברתיות שהוא תיכנן להגיע לביקור, שמעתי מתוך החדר בלאגן ורעש. למה הוא הגיע בכלל? למה הוא נמצא פה? אנחנו בכלל רצינו שבני יתאשפז ברמאללה והשב"כ לא אישר".

"אני לא רוצה בעיות עם אף אחד. לא רוצה שהוא יבקר אותנו, יש לי זכות לבחור מי יבקר ומי לא. אמרתי לבית החולים שאני מסרבת שאיש כמוהו יגיע לביקור, הוא לא מגיע לבקר חולה הוא מגיע להבעיר את השטח. הוא גזען שונא ערבים ושונא פלסטינים".

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי מסר בתגובה: "אני מגנה בתוקף את האלימות שבה נקט היום ח"כ עודה כלפי ח"כ בן גביר. הרמת יד של ח"כ על ח"כ אחר היא חצייה של כל הקווים האדומים. הזהרתי לכל אורך הדרך שאם האופוזיציה לא תאפשר את הקמת ועדת האתיקה אנחנו נדרדר מאלימות מילולית לאלימות פיזית כפי שראינו היום. אני קורא לחברי האופוזיציה להתעשת ולאפשר את הקמת ועדת האתיקה כדי שכנסת ישראל תוכל לתפקד באופן ראוי וממלכתי וניתן יהיה לנקוט בסנקציות כנגד מי שמתנהג באופן שלא יאה לחבר בכנסת ישראל".