סוף לפרשה: שני האזרחים הירדנים שוחררו ממעצר והוחזרו למדינתם

היבא אל-לבדי ועבד רחמן אל-מרעי הועברו לידי צה"ל במעבר אלנבי, שם נמסרו לרשויות בירדן. סגן שר הביטחון דיכטר: "מעצרם סיכל פעילות טרור של חזבאללה וחמאס בישראל"

זמן צפייה: 00:41

ברקע המשבר עם ירדן: העצורים המנהליים, היבא אל-לבדי, ששובתת רעב כחודש, ועבד רחמן אל-מרעי שוחררו היום (רביעי) ממעצר, והושבו למדינתם. השניים ונמסרו לידי צה"ל במעבר אלנבי, ומשם הועברו לרשויות בירדן.

בד בבד, סגן שר הביטחון אבי דיכטר התייחס לנושא ואמר: "למען הסר ספק, מעצרם לחקירה והמשך החזקתם במעצר מנהלי בחודשים האחרונים, נעשה מתוך אינטרס מובהק של שמירה על ביטחון המדינה. מעצרה של היבא אל-לבדי, בעלת תעודת זהות פלסטינית, סיכל פעילות טרור של חזבאללה בישראל ומעצרו של עבד אל-רחמן, סיכל פעילות טרור של חמאס".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

פרשת העצורים נפתרה – אך המשבר עם ירדן עדיין עמוק • פרשנות

חשד: מאות תמונות עירום של נשים ונערות הופצו בטלגרם; 12 נעצרו

נמלטים, גרסת המציאות: שני חשודים ברצח חפרו חור בתקרה – וברחו

עבד אל-רחמן הירדני והיבא אל-לבדי שעצורים בישראל
עבד אל-רחמן הירדני והיבא אל-לבדי שעצורים בישראל

שלשום דווח בסוכנות הידיעות הירדנית כי לפי מקור ירדני רשמי, אין קשר בין שחרורם של האזרחים הירדנים לישראלי העצור בעמאן, שניסה להסתנן למדינה ונחקר על ידי הרשויות. הגורם אף הדגיש כי יש ליישם נגד הישראלי את כל האמצעים המשפטיים.

יום קודם לכן, לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעה כי הושגה הסכמה עם ירדן, לפיה השגריר הירדני יחזור לישראל בימים הקרובים, במקביל לשחרור שני העצורים הירדנים.

שר החוץ הירדני, איימן אל ספאדי
שר החוץ הירדני, איימן אל ספאדי | צילום: רויטרס

היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ביקר אתמול בירדן ונפגש עם שר החוץ איימן א-ספדי, כדי לסכם את פרטי העסקה. עוד מסר משרד ראש הממשלה כי ראש השב"כ נדב ארגמן סיכם עם עמיתו הירדני אחמד חוסני על סידורי הביטחון סביב שחרורם, כדי למנוע את המשך פעילותם של שני המשוחררים שיועברו לירדן. "מדינת ישראל רואה ביחסים עם ירדן אבן יסוד ביציבות במזרח התיכון ותמשיך לפעול לשימור ביטחון האזור", נמסר מטעם המשרד.

במקביל, שר החוץ הירדני, א-ספדי, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "האסירים ישובו לביתם עד סוף השבוע. הממשל הירדני פעל מהיום הראשון לשחרור העצורים בריאים ושלמים בכל מחיר".