גורם ירדני: אין קשר בין שחרור העצורים לישראלי שהסתנן למדינה

סוכנות הידיעות הירדנית דיווחה מפי מקור רשמי ששחרורם של היבא אל-לבדי ועבד רחמן אל-מרעי לא ישפיע על מאסרו של האזרח הישראלי, שנמצא תחת חקירה בעמאן. "יש ליישם נגדו את האמצעים המשפטיים"

זמן צפייה: 01:41

סוכנות הידיעות הירדנית דיווחה אתמול (שני) כי לפי מקור ירדני רשמי, אין קשר בין שחרורם הקרוב של היבא אל-לבדי ועבד רחמן אל-מרעי לבין הישראלי העצור בעמאן, שניסה להסתנן למדינה ונחקר על ידי הרשויות. הגורם אף הדגיש כי יש ליישם נגד הישראלי את כל האמצעים המשפטיים.

אמש הודיעה לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הושגה הסכמה עם ירדן, לפיה השגריר הירדני יחזור לישראל בימים הקרובים, במקביל לשחרור שני העצורים הירדנים, היבא אל-לבדי, ששובתת רעב כחודש, ועבד אל-רחמן מרעי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרשת העצורים נפתרה – אך המשבר עם ירדן עדיין עמוק • פרשנות

חמאס מאיים: אי חידוש המענק הקטארי יתפוצץ בפני ישראל

ירדן תחזיר את השגריר לישראל – שני העצורים הירדנים ישוחררו

עבד אל-רחמן הירדני והיבא אל-לבדי שעצורים בישראל
עבד אל-רחמן הירדני והיבא אל-לבדי שעצורים בישראל

היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ביקר היום בירדן ונפגש עם שר החוץ איימן א-ספדי, כדי לסכם את פרטי העסקה. עוד מסר משרד ראש הממשלה כי ראש השב"כ נדב ארגמן סיכם עם עמיתו הירדני אחמד חוסני על סידורי הביטחון סביב שחרורם, כדי למנוע את המשך פעילותם של שני המשוחררים שיועברו לירדן. "מדינת ישראל רואה ביחסים עם ירדן אבן יסוד ביציבות במזרח התיכון ותמשיך לפעול לשימור ביטחון האזור", נמסר מטעם המשרד.

במקביל, שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "האסירים ישובו לביתם עד סוף השבוע. הממשל הירדני פעל מהיום הראשון לשחרור העצורים בריאים ושלמים בכל מחיר".

שר החוץ הירדני, איימן אל ספאדי
שר החוץ הירדני, איימן אל ספאדי | צילום: רויטרס