לאחר החזרת נהריים: מלך ירדן ביקר עם בנו במובלעת

לשכתו של עבדאללה השני, פירסמה תמונות מהביקור שערך ביחד עם בנו, יורש העצר חוסיין, באזור שהוחזר אתמול בתום הסכם החכירה. שר החוץ הירדני: ישראל סירבה שנקנה ממנה את השטח

זמן צפייה: 00:39

לשכתו של מלך ירדן, עבדאללה השני, פירסמה היום (שני) תמונות מהביקור שערך ביחד עם בנו, יורש העצר חוסיין, באזור נהריים, שהוחזר אתמול לירדן בתום הסכם החכירה, שנחתם מולה עם חתימת הסכם השלום לפני 25 שנה. מאות ישראלים הגיעו בסוף השבוע לאי השלום, כדי להספיק לבקר באזור בפעם האחרונה.

בתוך כך, במסיבת עיתונאים שערך, התייחס שר החוץ של ירדן, איימן א-ספדי, להחזרת המובלעות לירדן וטען כי "הצענו לישראל לקנות ממנה את נהריים לפני סיום תקופת החכירה, אך היא סירבה". השר הוסיף כי ישראל הציעה להאריך את תקופת החכירה, אבל במקרה זה, ירדן סירבה לכך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נסראללה: האפשרות של מלחמה אמריקנית נגד איראן ירדה ב-99%

5 שנים אחרי חשיפת חדשות 13: איתמר שמעוני הורשע בשוחד ובמרמה

רוסיה: "הסגרת ההאקר הרוסי לארה"ב לא תורמת ליחסינו עם ישראל"

מלך ירדן, בביקור שערך ביחד עם בנו, יורש העצר חוסיין, באיזור נהריים
מלך ירדן, בביקור שערך ביחד עם בנו, יורש העצר חוסיין, באיזור נהריים | צילום: חדשות 13

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20191109-1708' autoplay='0' credit='' desc='סגירת הגבול במובלעת נהריים' kid='1_8f0n1ao9' duration='30'']

השר הירדני אמר כי "ההחלטה לסיים את חכירת המובלעות היא החלטה המשרתת את האינטרסים של ירדן והחלטה שנעשתה בהתאם להסכם השלום, שאליו היא תשאר מחוייבת". לדבריו, מדינתו "תרשה לחקלאים הישראלים להיכנס לאזור צופר, על מנת לקצור את מה שהם זרעו, אבל בהתאם לחוק הירדני".

בנוסף על כך, התייחס א-ספדי לסוגיית החזרת השגריר הירדני לעמאן, בעקבות האזרחים הירדנים שהיו עצורים בישראל. שר החוץ אמר כי השגריר יחזור לתל אביב בתוך כמה ימים, שכן סיבת זימונו להתייעצויות בוטלה.

מלך ירדן בביקור שערך ביחד עם בנו, יורש העצר חוסיין, באיזור נהריים
מלך ירדן בביקור שערך ביחד עם בנו, יורש העצר חוסיין, באיזור נהריים | צילום: חדשות 13

ביום חמישי פורסם בחדשות 13 שירדן דחתה את בקשת ישראל להאריך בחצי שנה את פרק הזמן בו יותר לחקלאים ישראלים להמשיך לעבד שדותיהם במובלעות צופר ונהריים, שכאמור שתקופת חכירתן על ידי ישראל פגה לאחר 25 שנה.

שר החוץ הירדני, איימן אל ספאדי
שר החוץ הירדני, איימן אל ספאדי | צילום: רויטרס