ביידן שוחח עם נתניהו: "מצפה לראות רגיעה משמעותית עוד היום"

בפעם הרביעית מאז תחילת מבצע "שומר החומות", נשיא ארה"ב וראש הממשלה שוחחו על המאמצים הדיפלומטיים להשגת הפסקת אש • גנץ לשר ההגנה האמריקני: "בכל יום שעובר, צה"ל מגיע להישגים משמעותיים"

זמן צפייה: 05:29

מבצע "שומר החומות": נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח הערב (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בפעם הרביעית מאז החל מבצע "שומר החומות" לפני עשרה ימים. בהודעה שנמסרה מטעם הבית הלבן, נמסר כי ביידן הבהיר לנתניהו שהוא "מצפה לראות רגיעה משמעותית בעזה עוד היום, בדרך להפסקת אש".

"נשיא ארצות הברית וראש ממשלת ישראל שוחחו בפירוט על מצב האירועים בעזה, על ההתקדמות של ישראל בפירוק היכולות של חמאס וגורמי הטרור האחרים ועל המאמצים הדיפלומטיים המתמשכים של ארה"ב והממשלות באזור", לשון ההודעה.

חרף ההפצרות של ביידן, ב"אקסיוס" דווח כי במהלך השיחה נתניהו סירב להפסקת אש. זמן קצר לאחר מכן, מסר ראש הממשלה כי הוא מעריך את התמיכה של ארה"ב, אולם הוא "נחוש להמשיך במבצע עד שיושג היעד שלו - להחזיר את השקט והביטחון לכם, אזרחי ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארבע רקטות נורו מלבנון: אזעקות נשמעו בקריות ובעכו

מטחים כבדים לדרום והשפלה; חוסלו 4 מחבלים שעמדו לשגר רקטות

130 אלף משרות פנויות במשק – המספר הגבוה ביותר מזה 12 שנים

במקביל לשיחת נתניהו-ביידן, גם שר הביטחון בני גנץ שוחח עם מקבילו האמריקני לויד אוסטין ועדכן אותו בהתפתחויות בעזה. מלשכתו של גנץ נמסר כי הוא אמר לאוסטין, "שבכל יום שעובר צה"ל מגיע להישגים משמעותיים שגורעים יכולות צבאיות משמעותיות מחמאס ופוגע במי שיורים על אזרחי ישראל ללא הבחנה".

מוקדם יותר הבוקר דווח ברוסיה כי הקרמלין העביר מסר לישראל, שבו נאמר כי רוסיה "לא תקבל צעדים נוספים שיובילו לפגיעה באזרחים בעזה".

שר הביטחון בני גנץ לצד שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין
שר הביטחון בני גנץ לצד שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

נתניהו וביידן שוחחו, כאמור, גם אתמול. בשיחה, אמר ביידן לנתניהו כי הוא "תומך בהפסקת אש", אולם הדגיש כי הוא "מבין את הצורך של ישראל להגן על עצמה". בתום השיחה נמסר מטעמו של נתניהו כי הוא "הביע בפני ביידן הערכה על תמיכתו העקבית בזכות של ישראל להגן על עצמה, ואמר לנשיא שהוא נחוש להשלים את מטרת המבצע ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל".

בהודעה מטעם הבית הלבן נכתב כי "הנשיא ביידן הביע את תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על עצמה נגד ירי הרקטות מרצועת עזה", לשון ההודעה. הנשיא קרא לישראל "לעשות כל מאמץ כדי להימנע מפגיעה בחפים מפשע, הביע את תמיכתו בהפסקת אש ודן עם מצרים ומדינות אחרות בקידום הנושא".