בנט במתקפה על נתניהו: "כבר עשר שנים הוא לא מטפל בחמאס"

יו"ר הימין החדש ביקר בחריפות את ראש הממשלה על רקע הרגיעה היחסית לאחר סבב הלחימה האחרון. על התנהלותה של מערכת הביטחון: "מערכת מקובעת והססנית עם קצינים פושרים"

המתיחות בדרום: יו"ר הימין החדש, שר החינוך נפתלי בנט, ביקר בחריפות היום (רביעי) את ראש הממשלהבנימין נתניהו ואת המערכת הביטחונית על רקע סבב הלחימה הנוכחי ברצועת עזה. לטענת בנט, נתניהו "לא מספק את הסחורה" בעימות נגד חמאס בעזה. על המערכת הביטחונית אמר בנט כי "היא מאוד מקובעת, שבלונית והססנית". את הדברים אמר בנט בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר".

"אני מתנגד באופן נחרץ להפסקת אש", הבהיר השר. "בשלב הזה, עד לרגע הזה, נתניהו אמר שאין הפסקת אש אבל אני רואה שהוא חותר לזה ואני חושב שזה שגיאה איומה ונוראית. מה שקורה זה שחמאס מנהל אותנו. אני דורש מנתניהו להתקדם בתוכנית שהנחתי לפני כעשרה חודשים לנטרל ולעקר את חמאס מהיכולת שלהם".

על תפקודו של ראש הממשלה אמר בנט: "הרבה פעמים נתניהו כן מצליח, אבל בעניין הזה הוא לא מביא את הסחורה. עובדתית עשר שנים נתניהו הוא ראש הממשלה ואין להם חיים לתושבי עוטף עזה, וזה לא רק לתושבי עוטף עזה. האחריות של ראש הממשלת ישראל ושל הממשלה זה לתת ביטחון". בנט פנה לנתניהו: "אני קורא לראש הממשלה - תן לצה"ל את הפקודה להחזיר את הביטחון לתושבי הדרום, אל תספרו לנו שאין פתרונות – כי יש פתרונות ואני כאמור הנחתי אחד כזה לפני כעשרה חודשים".

בנט ביקר גם את התנהלותה של המערכת הביטחונית: "המערכת הביטחונית היא מאוד מקובעת, מאוד שבלונית ומאוד הססנית. אשאל אותכם – מתי פעם אחרונה צה"ל ניצח?. אני חושב שצריך ניעור פה. אני חושב שקצינים מצוינים שהיו לנו בעבר כמו משה תמיר מגולני, שמואל זכאי, שהרחיקו אותם כי דווקא הם המפקדים הכי טובים והכי לוחמניים ואז קידמו כמו כל מיני קצינים פושרים כמו למשל בני גנץ – שהיה מועמד פשרה שמונה אחר כך להיות הרמטכ"ל. שלא יתפעלו אחר כך שצה"ל לא יודע לנצח".
על ההזנחה והתדרדרות לכאורה של משרד החינוך בראשותו: "יש אלף דוחות, אבל אני מתייחס רק למבחן התוצאה. במבחן התוצאה, תלמידי ישראל היום מקבלים חינוך הרבה יותר טוב משקיבלו לפני ארבע שנים והמגמה עוד תלך ותשתפר כי הנחתי מסילות ארוכות טווח. אם יש לך בת בכיתה א', ב' או ג' אז היא בכיתה יותר קטנה באופן משמעותית יותר מקודם. אם את אימא לילידם בגן חובה עד ג' אז יש לך עוד עשרה ימים שהם בבתי הספר ולא מסתובבים בבית בחופשות. עשינו פה מהפיכות אדירות ואת הרוח המהפכנית הזאת נרצה להביא לעוד מקומות".

הלילה תקפו מטוסי קרב של צה"ל מספר יעדי טרור בדרום הרצועה, בהם מתחם צבאי של חמאס ברפיח - כך נמסר מדובר צה"ל. כשעה לאחר התקיפה נשמעה אזעקת צבע אדום באזור התעשייה אשקלון, ורקטה ששוגרה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. חרף הלילה המתוח, אין שינוי בהנחיות לתושבים, והלימודים בכלל יישובי האזור יתקיימו היום כסדרם.
אמש רקטה נפלה בשטח פתוח ונשמעה התרעת צבע אדום באזור התעשייה הדרומי באשקלון. לפני כן, בתגובה לירי רקטה לעבר אשכול, הצתת עמדת צה"ל על הגדר והפרחת בלוני תבערה, מטוסי קרב תקפו מספר מטרות בחאן יונס שבדרום הרצועה, ביניהן מתחם צבאי ואתר לייצור אמצעי לחימה.

חמ"ל הפלגים הפלסטינים המשותף מסר בתקשורת הפלסטינית כי הרקטה שנורתה למועצה האזורית אשכול הנה "פעולה אינדיבידואלית שלא התבצעה במסגרת החמ"ל".

בתום הערכת מצב שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בכירי המערכת הביטחונית, הורה הרמטכ"ל אביב כוכבי לשלוח חטיבת חי"ר נוספת וגדוד תותחנים לגזרת פיקוד הדרום. זאת לצד הסרת המגבלות שהוטלו אתמול על תושבי עוטף עזה, במועצות האזוריות מרחבים, חוף אשקלון ובני שמעון – ובנתיבות, באופקים ובאשקלון.

אתמול, אמר שר בקבינט אתמול כי "נתניהו מפקיר את ביטחון תושבי הדרום. חובתו כמי שאמון על הביטחון לצאת למבצע לשלילת היכולות הרקטיות של חמאס". זאת, לאחר שדווח על השגת רגיעה בין הצדדים. כמו כן, עוד התייחס בנט אתמול למדיניותו של נתניהו: "אמרתי מהבוקר שמי שבורח מהטרור - הטרור רודף אחריו, וזה בדיוק מה שקרה. תשובת חמאס לזחילה שלנו להפסקת אש ניתנה הערב".