זה השבוע ה-11: אלפים הפגינו בירושלים נגד נתניהו

כ-5,000 בני אדם צעדו ברחובות העיר והגיעו למעון רה"מ בבלפור. מהמשטרה נמסר כי מפגינים פרצו בכוח חסימה של המשטרה ושני שוטרים נפצעו. המאייר זאב אנגלמאייר המחופש ל"שושקה" עוכב לחקירה

זמן צפייה: 01:55

הפגנות בצל הקורונה: כ-5,000 בני אדם הגיעו אמש (שבת) לכיכר פריז הסמוכה למעון ראש הממשלה בירושלים, במסגרת המחאות השבועיות נגד בנימין נתניהו - זו השבת ה-11. המפגינים צעדו ברחובות העיר. במקביל, בקיסריה נערכה מחאה נוספת בהשתתפות מאות אנשים - סמוך לביתו הפרטי של נתניהו.

המאייר זאב אנגלמאייר, המחופש לדמות הנשית "שושקה", עוכב לחקירה. מהמשטרה נמסר כי "עוכב אדם שהגיע למתחם המחאה כשהוא לבוש בדמות אישה עירומה, ובאופן שעלול להוות הטרדה מינית כלפי הציבור". הוא שוחרר בתום חקירה בלי תנאים מגבילים. עוד נמסר מהמשטרה כי מפגינים פרצו חסימה של המשטרה באזור צומת כיכר צה"ל, ושני שוטרים נפצעו.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2009052215' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_dagauylu' duration='18'']

מהדגלים השחורים נמסר בתגובה: "משטרת ישראל אינה משטרת הצניעות של משמרות המהפכה באיראן. אנו קוראים לשחרורו המיידי של האמן והיוצר זאב אנגלמאיר מידי משטרת נתניהו".

עוד בחדשות 13:

לקראת המחאה בבלפור: 13 נעצרו בחשד שניסו לגנוב מחסומי משטרה

התפשטות הקורונה בישראל: מניין המתים חצה את ה-1,000

המוות במסיבת הטבע: תיבדק התנהלות השוטרים – שלא הגיעו לזירה

מחאה נגד נתניהו בבלפור
מחאה נגד נתניהו בבלפור | צילום: חדשות 13
Whatsapp Image 2020 09 05 At 2
זאב אנגלמאייר, ''שושקה'', במחאה בבלפור | צילום: חדשות 13

תחילה חששו המפגינים שהפעם מספר המגיעים להפגנה יהיה נמוך יותר. זאת לאחר שבשבוע שעבר היה מספר שיא של משתתפים, בין היתר בגלל העימותים עם המשטרה שנרשמו לפני שבועיים. ההפגנה הערב נערכת בצל הקריאות של בכירים בליכוד, שהצהירו השבוע כי ההפגנות מהוות מוקד להדבקה והתפשטות הקורונה.

היערכות בגשר המיתרים להפגנה בירושלים
היערכות בגשר המיתרים להפגנה בירושלים | צילום: חדשות 13
מחאה נגד נתניהו
מחאה נגד נתניהו | צילום: התנועה לאיכות השלטון

בשבוע שעבר, כאמור, נרשם מספר שיא של מפגינים במוקד המרכזי של המחאות - מעון ראש הממשלה - עם 20 אלף בני אדם שהגיעו למקום. נערכה צעדה מגשר המיתרים לכיוון כיכר פריז והסתיימה ללא אלימות. המשטרה ניסתה לעצור את המפגינים אך לא בצורה אגרסיבית. תנועת הרכבת הקלה נעצרה עם התקדמות הצעידה. 16 מפגינים נעצרו או עוכבו בירושלים בגין הפרת סדר, אחד מהם נעצר בחשד שזרק בקבוק לעבר השוטרים במקום.

אמש נעצרו 13 חשודים בכיכר פריז בחשד שניסו לגנוב מחסומי משטרה שהוצבו במקום על מנת לאבטח את המחאה הצפוייה הערב מול מעון ראש הממשלה. החשודים הגיעו עם שתי משאיות שהיו אמורות לשמש אותם בביצוע העבירה. ה-13 הועברו לחקירה, הערב תשעה מהם יובאו לדיון בבית משפט השלום בירושלים.