עשרה ישראלים שנחתו במוסקבה עוכבו במשך שעות - וגורשו מהמדינה

10 נוסעים מישראל שנחתו במוסקבה לא הורשו להיכנס למדינה מכיוון ש"לא הצליחו להסביר את סיבת בואם", לדברי הרוסים. כעבור כמה שעות הם הועלו על טיסה לארץ. "התייחסו אלינו כמו פושעים נמלטים"

זמן צפייה: 01:36

עשרה ישראלים שהמריאו הבוקר (שישי) מנתב"ג למוסקבה בטיסת אירופלוט, חברת התעופה הלאומית של רוסיה, עוכבו בכניסה למדינה במשך שעות, עברו תשאול ובידוק קפדני, נלקחו מהם טביעות אצבעות ודגימות דנ"א ולבסוף הם גורשו בחזרה לארץ.

משרד החוץ אישר את פרטי המקרה והוסיף כי הנוסעים לא הורשו להיכנס למדינה מכיוון "שלא הצליחו להסביר סיבת בואם לרוסיה", לדברי בקרי הגבול הרוסיים. מדובר בתיירים בגילי 27-40 שהגיעו למדינה מסיבות שונות ואינם קשורים אחד לשני.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

רה"מ: "לפרשת נעמה יששכר היה פוטנציאל לפגוע ביחסים עם רוסיה"

מחווה נוספת לרוסיה: פטור מתשלום ארנונה לחצר סרגיי בירושלים

פעם נוספת: ישראלים עוכבו בנמל התעופה ברוסיה • תיעוד

שניר כחלני, אחד מהישראלים שעוכבו וגורשו מרוסיה
שניר כחלני, אחד מהישראלים שעוכבו וגורשו מרוסיה | צילום: חדשות 13

"נחתנו במוסקבה בטיסת אירופלוט ב-11:50, לא היה לנו מושג שזה מה שהולך לקרות", סיפר שניר כחלני, אחד מהנוסעים שגורשו. "הגענו לביקורת הדרכונים ושם חלק מאיתנו עוכבו וחלק עברו קדימה. בסך הכל עיכבו עשרה: שישה מהקבוצה שלנו ועוד ארבעה נוספים, שלא קשורים אלינו או אחד לשני".

"אנחנו הגענו לסמינר מתוכנן עם לוח זמנים, הזמנה מסודרת", הסביר. "בהתחלה הם עיכבו אותנו ואמרו לנו 'תמתינו עשר דקות, תמתינו חמש דקות', ואחרי זה לקחו אותנו אחד אחד לחדר צדדי ושם ממש התייחסו אלינו כמו פושעים נמלטים. לקחו מאיתנו טביעות אצבעות וגם דגימות דנ"א ואז סגרו את כולנו באותו חדר".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2001302056' autoplay='0' credit='' desc='שני אמור-פז, אחת הנוסעות שעוכבו וגורשו מרוסיה' kid='1_6a9aeqg1' duration='42'']

"זו לא פעם ראשונה שאני מגיע למוסקבה, אני מגיע לרוסיה המון", הוסיף כחלני. "גם שאר האנשים שעוכבו כבר ביקרו פה. כולם אנשים נורמטיביים, שום דבר יוצא דופן. ממש כאילו קיבלו הנחיה לקחת עשרה אנשים עם דרכונים כחולים ולהחזיר אותם לישראל ועכשיו אנחנו פשוט מגורשים, אין לי דרך אחרת להגדיר את זה".

"אנחנו קבוצה של מעצבי שיער והגענו למוסקבה לסמינר", סיפרה שני אמור-פז. "הגענו לביקורת הדרכונים, ולא הספקתי להגיד או לעשות משהו לפני שאמרו לי להמתין בצד חמש דקות. הישראלים שדיברו רוסית הצליחו לעבור קדימה אבל אותנו עיכבו, לקחו טביעות אצבעות ודנ"א, צילמו אותנו ואז הכניסו אותנו לחדר למשך שעות בלי אוכל ושתיה. אחרי שהתלוננו על זה הסכימו לשלוח מישהו אחד - עם שומר. מבהיל מאוד".