"עקב המצב הפוליטי בישראל - תוכנית השלום תוצג רק בשנה הבאה"

בעיתון "אל-חליג' און-ליין" דווח כי בכירים ברשות הפלסטינית עודכנו שהצגת "עסקת המאה" תידחה. הסיבות: סירובן של המדינות הערביות לקחת חלק בתוכנית וההליכה החוזרת לבחירות בישראל

ממשל טראמפ החליט לדחות את הצגת "עסקת המאה" שהייתה מתוכננת לחודש הקרוב. כך דווח היום (ראשון) בעיתון "אל-חליג' און-ליין" הרואה אור במפרץ הפרסי. לפי הדיווח, בכירים ברשות הפסלטינית מסרו כי מועד פרסום התכנית ידחה לשנת 2020. עוד אמרו הבכירים כי הסיבה העיקרית לשינוי מועד פרסום העסקה הוא חוסר היציבות הפוליטית בישראל, שבעיקרו ההחלטה בשבוע שעבר לצאת לבחירות חוזרות.

סיבה נוספת לדחייה היא סירובה של הרשות הפלסטינית לעיין בהצעה עוד טרם פרסומה וכן בשל עמדתן של חלק מהמדינות הערביות המסרבות לקחת חלק בעסקה, ובראשן ירדן. למרות שינוי מועד הצגת העסקה, הסדנה הכלכלית בבחריין, שאמורה להוות צעד ראשון לקראת יישום הפן הכלכלי של תוכנית השלום תתקיים ללא שינוי בין התאריכים 26-25 ליוני.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מצעד דגלים והופעות: ירושלים חוגגת 52 שנים לאיחודה

נתניהו על התקיפה בסוריה: "לא נסבול ירי לשטחנו – נגיב בעוצמה"

דוקר, נמלט - ונורה ע"י שוטרים: תיעוד פיגוע הדקירה בירושלים

פגישת ראש הממשלה נתניהו הנשיא טראמפ, ארכיון desc="פגישת ראש הממשלה נתניהו הנשיא טראמפ, ארכיון
צילום: רויטרס

על פי העיתון, הפרטים נמסרו לבכירי הרשות הפלסטינית בימים האחרונים במהלך בפגישה שערכו בנושא עסקת השלום של הנשיא טראמפ עם בכירי ממשל אירופים המקורבים להנהגה האמריקנית.

כזכור, ביום חמישי נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש צוות השלום של הבית הלבן, ויועצו הבכיר של הנשיא, ג'ארד קושנר. עמו הגיעו לפגישה גם השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, ונציג הממשל לענייני איראן, בריאן הוק. הבכירים האמריקנים הגיעו לישראל על רקע הבחירות החוזרות, מתוך החשש שפיזור הכנסת לא יאפשר לאמריקנים לקדם את השקת תוכנית השלום. בתום הפגישה התייחס נתניהו להקדמת הבחירות. "הייתה לנו תקרית קטנה אתמול בלילה", אמר בפגישה שהתקיימה בלשכתו שבירושלים. "זה לא יעצור אותנו. נמשיך לעבוד יחד עם ממשל טראמפ ונמשיך במאמצים לשגשוג ביטחון ושלום.

לפני כשבועיים פורסם בחדשות 13 כי הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, הזהיר את הבית הלבן מפני סכנת הסלמה בגדה המערבית בתקופה הקרובה, והמליץ כי על ממשל טראמפ לקחת זאת בחשבון על רקע כוונתו להציג את תכנית השלום בשבועות הקרובים. הרמטכ"ל לשעבר טען כי המצב בגדה "רגיש ונפיץ", בין השאר על רקע קיצוץ המימון האמריקני למנגנוני הביטחון, והחלטת הרשות הפלסטינית שלא לקבל את כספי המיסים אותם גובה עבורה ישראל.