ישראל במסר ללבנון: אם חזבאללה יתקוף - נראה בממשלתכם כאחראית

בכירים ישראלים מסרו לחדשות 13 כי נתניהו שוחח עם שר החוץ האמריקני, וביקש ממנו להעביר את המסר לרה"מ הלבנוני, לפיו אם חזבאללה יתקוף, ישראל תגיב נגד לבנון כולה

זמן צפייה: 00:51

פרסום ראשון: ישראל העבירה אתמול (ראשון) מסר חריף ללבנון באמצעות ארצות הברית, על רקע איומיו של מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה - להגיב על מתקפת הרחפנים בביירות בה האשים את ישראל. כך אמרו לחדשות 13 פקידים ישראלים בכירים.

הפקידים הבכירים ציינו כי אתמול, במהלך שיחת טלפון שקיים ראש הממשלה נתניהו עם שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, הוא ביקש ממנו להעביר מסר לראש ממשלת לבנון, סעד חרירי, לפיו במקרה שחזבאללה תתקוף בתגובה לאירוע הרחפנים, ישראל תראה בממשלת לבנון אחראית ותגיב נגד מדינת לבנון כולה. זאת, בלי לבצע הפרדה בין חזבאללה לבין לבנון.

פומפאו שוחח אתמול גם עם נתניהו וגם עם חרירי בנסיון להביא להרגעת המצב. הוא אמר לנתניהו כי ארצות הברית תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני תוקפנות איראנית. עם זאת, בכל הנוגע ללבנון האמריקנים מנסים למנוע הסלמה נוספת ולמנוע פגיעה במדינת לבנון.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ר"מ לבנון על תקרית המל"טים: ישראל פוגעת בריבונות שלנו בגלוי

נשיא לבנון: "התקיפות בשטחנו מהוות הכרזת מלחמה"

דיווח:"היעד שישראל תקפה בלבנון – אתר חזבאללה להעברת נשק"

בנימין נתניהו, סעד אל-חרירי ומייק פומפאו
בנימין נתניהו, סעד אל-חרירי ומייק פומפאו | צילום: חדשות 13

בתוך כך, אמר ראש הממשלה נתניהו: "איראן פועלת בחזית רחבה כדי להוציא התקפות טרור רצחניות נגד ישראל. ישראל תמשיך להגן על ביטחונה בכל דרך שתידרש. אני קורא לקהילה הבין-אומית לפעול מיד כדי שאיראן תפסיק התקפות אלה".

בעקבות אירוע הפלת הרחפנים בביירות, שהתרחש בסוף השבוע ומיוחס לישראל, אמר אתמול ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי כי זו "פגיעה גלויה בריבונות הלבנונית והפרה של החלטה 1701 של האו"ם". לדבריו, על הקהילה הבין-לאומית לשמור על ההחלטה מפני ההפרות הישראליות ומפני ההשלכות שלהן.

בתוך כך, איים היום נשיא לבנון מישל עאון: "התקיפות בשטחנו מהוות הכרזת מלחמה", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "ללבנון יש את הזכות להגן על ריבונותה מפני המתקפות האוויריות של ישראל". מלשכתו של עאון נמסר: "העם הלבנוני הוא עם שוחר שלום ולא מלחמה, אך הוא לא יסכים לכך שמישהו יאיים עליו בכל דרך שהיא".

נסראללה לצד המל''ט שהופל
נסראללה לצד המל''ט שהופל | צילום: חדשות 13

שלשום לפנות בוקר, כאמור, נשמעו פיצוצים עזים בבירת לבנון ביירות, כשארגון חזבאללה טען כי שני מל"טים ישראליים התרסקו באזור. הראשון, לפי הדיווחים, נפל בפרבר דרומי שבו כוחות פרו איראניים רבים, והשני, שנשלח למקום כחצי שעה לאחר מכן, התפוצץ באוויר ונפל בדאחייה, סמוך לבסיס של הארגון. סיבת ההתרסקות אינה ידועה.

התקרית אירעה זמן קצר לאחר שישראל תקפה כמה יעדי טרור בכפר עקרבה שבדרום מזרח דמשק, באמצעות מטוסי קרב. התקיפה בוצעה נגד פעילי כוח "קודס" האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה. מדובר צה"ל נמסר כי מתווה הפיגוע שסוכל כלל תכנון לשגר כמה רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות.

מישל עון,נשיא לבנון, דן בדבר התקיפה המיוחסת לישראל
מישל עון,נשיא לבנון, דן בדבר התקיפה המיוחסת לישראל | צילום: חדשות 13