פרסום ראשון: השיחות הסודיות של נתניהו עם אדלסון לפני חקירתו

מהרישומים עולה כי בשלושת הימים שקדמו לחקירתו הראשונה של ראש הממשלה במסגרת התיקים שבהם מעורב, הוא שוחח שלוש פעמים עם המוציא לאור של "ישראל היום". השאלה היא - על מה היו השיחות?

זמן צפייה: 01:19

בשלושת הימים שקדמו לחקירתו הראשונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-2017 - הוא ערך שלוש שיחות עם המוציא לאור של "ישראל היום", איש העסקים שלדון אדלסון. כך פורסם לראשונה הערב (שלישי) בחדשות 13. זאת במסגרת העתירה שהוגשה על ידי חדשות 13.

הפעם הראשונה שבה נתניהו נחקר בתיק 2000, הפרשה המכונה "פרשת נתניהו-מוזס", הייתה בתאריך 02.01.2017. שלושה ימים לפני כן, בין התאריכים 30.12.2016 עד 01.01.2017, שוחחו נתניהו ואדלסון פעם אחת בכל יום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "כחול לבן תצביע בעד ההצעה לפיזור הכנסת"

"תסגרי את הרגליים": עדות המתלוננת על פרקליט המדינה המיועד

ראש שירותי בריאות הציבור: "זו תחילתו של הגל השלישי"

שלדון אדלסון
שלדון אדלסון | צילום: רויטרס

על מה דיברו השניים בשלושת הימים שקדמו לחקירה? לא ניתן לדעת, אך יש לציין כי נתניהו הוזמן לחקירה שלושה ימים לפני המועד - בדיוק ביום שבו החל לדבר עם אדלסון. מחומרי החקירה עלה כי ראש הממשלה ועורכי דינו התדיינו באשר לשאלה מה יהיה הנושא עליו ייחקר נתניהו.

פירוט השיחות מציג כי ראש הממשלה והמוציא לאור שוחחו ביניהם רק עד חודש ספטמבר. אחרי החקירה בפרשה, אדלסון לא דיבר עם נתניהו לפחות במשך תשעת החודשים שלאחר מכן - ואדלסון בעצמו הצהיר בחקירתו כי אין בכוונתו לדבר איתו יותר, בגלל המהלך שעשה מאחורי גבו עם נוני מוזס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס קבלת הפנים לטיסה המסחרית הראשונה של חברת ''פליי דובאי''
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס קבלת הפנים לטיסה המסחרית הראשונה של חברת ''פליי דובאי'' | צילום: קובי גדעון, לע''מ

אתמול, בעקבות עתירת חדשות 13, אחרי שלוש שנים של התדיינות בבתי המשפט, משרד ראש הממשלה נאלץ למסור כאמור את פירוט השיחות בין נתניהו לעורכי העיתון "ישראל היום". העתירה ביקשה לשפוך אור על היחסים בין נתניהו לראשי העיתון, כדי לבדוק אם מדובר בלא יותר מזרוע תעמולה של ראש הממשלה.

כך למשל, בלילה שלפני הבחירות לכנסת ה-20, ב-16 במארס בשנת 2015, בוצעו שלוש שיחות טלפון בשעות 20:59, 22:50 ו-23:17 בין נתניהו לעורך העיתון דאז עמוס רגב. למחרת, ביום הבחירות, פורסם שער ובו ביקורת על יריבו של נתניהו, יצחק הרצוג וציפי לבני.

שער ישראל היום ביום הבחירות ב-17 במארס, אחרי שבלילה הקודם ניהלו נתניהו והעורך עמוס רגב שלוש שיחות | צילום: חדשות 13

ב-23 בפברואר 2015, בוצעה שיחה בין השניים ב-23:35, זמן קצר לפני סגירת העיתון. למחרת פורסם שער בגנות הסכם הגרעין האיראן, בהתאם לתפיסתו של נתניהו.

כמו כן, פורסמו רישומי מתוך חודשיים שבהם בועז ביסמוט, שהחליף את רגב, הפך לעורך העיתון ומהם עולה כי השניים שוחחו באותה תקופה 17 פעמים. ב-6 באוגוסט 2017, ביום שבו ראש המטה לשעבר של נתניהו, ארי הרו, חתם על הסכם עד מדינה, שוחחו רה"מ וביסמוט בשעה 21:26. למחרת פורסמה גרסה של עד המדינה לפיה הוא טוען "אני לא אהיה שולה זקן", כלומר לא אזיק מאוד לנתניהו.

שער ישראל היום ב-24 בפברואר 2015, אחרי שהעורך עמוס רגב שוחח עם נתניהו | צילום: חדשות 13

ב-1 באוגוסט, זמן קצר אחרי שמיקי גנור חתם על הסכם עד מדינה במסגרת פרשת הצוללות, בוצעו שתי שיחות בלילה בין ביסמו לנתניהו. למחרת, בניגוד לשאר כלי התקשורת שעסקו בנושא בהרחבה, ישנו דיווח קצר בעמוד 11 של העיתון.

שער ישראל היום ב-7 באוגוסט 2017, אחרי שנתניהו שוחח עם עורך העיתון בועז ביסמוט | צילום: חדשות 13
ידיעה בישראל היום על העדות של מיקי גנור בפרשת הצוללות, אחרי שתי שיחות שעורך העיתון בועז ביסמוט ערך עם נתניהו | צילום: חדשות 13