אשכנזי שוקל למנות לקונסול במיאמי את היועץ לשעבר שהביך את גנץ

פרסום ראשון: שר החוץ נועד עם ישראל בכר, היועץ האסטרטגי של גנץ שפוטר בעקבות פרסום שיחותיו המוקלטות - שבהן מתח ביקורת על יו"ר כחול לבן. כעת אשכנזי שוקל בחיוב למנותו לתפקיד הבכיר

זמן צפייה: 07:09

שר החוץ גבי אשכנזי שוקל בחיוב למנות לקונסול במיאמי את ישראל בכר - יועצו האסטרטגי של בני גנץ לשעבר, שפוטר בפברואר האחרון לאחר פרסום שיחותיו המוקלטות בחדשות 12 - שבהן הוא נשמע מותח ביקורת על יו"ר כחול לבן. כך פורסם הערב (שישי) לראשונה בחדשות 13. הצעד הפייסני נעשה, ככל הנראה, על דעתו של גנץ.

עוד כתבות בנושא >>

גנץ פיטר את היועץ שהוקלט מבקר אותו, אך טען: "הוא נקלע למארב"

גנץ לחדשות 13 על פרסום הקלטת יועצו: "נתניהו נוהג כאיש מאפיה"

הרב שהקליט לכאורה את יועצו של גנץ – מקורב לפרקליט נתניהו

ישראל בכר
ישראל בכר | צילום: חדשות 13

כזכור, גנץ הודיע על פיטורי יועצו הפוליטי בעקבות פרסום ההקלטה שבה נשמע האחרון מבקר את הרמטכ"ל לשעבר ואומר כי "אין לו אומץ לתקוף באיראן". בהודעה מטעמו של יו"ר כחול לבן נמסר כי "בכר נקלע למארב מתוכנן שכלל ניצול אישי, שימוש באמצעים פסולים והונאה - שיטופלו בציר המשפטי. מעורבותם המניפולטיבית של גורמים פוליטיים תיחשף אף היא בקרוב". עוד נמסר כי "יחד עם זאת החליט גנץ לסיים לאלתר את עבודתו של בכר בקמפיין".

בעקבות הודעתו של גנץ, מסר בכר: "כמי שמלווה מעל שנה את ח"כ בני גנץ, אני מודה על ההזדמנות לעבוד במחיצתו. גנץ הוא מנהיג ראוי וערכי שתרם רבות לביצור ביטחונה של מדינת ישראל כלוחם, כמפקד וכרמטכ"ל. מנהיג שידע להתמודד גם עם האתגרים הניצבים לפתחה של מדינת ישראל.

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

"מבלי להיכנס לפרטים, המקרה שפורסם הוא חלק ממסע של הונאה וניסיון גניבת דעת שהשיג שיא חדש של  שפלות רוח. עוד תגיע העת לעסוק בדבר. מכל מקום, לאור הפרסום הפוגע בשמו הטוב, אני מקבל עליי את החלטתו על סיום תפקידי בצוות הקמפיין על מנת להשלים את משימת הבחירות של כחול לבן אליה הייתי רתום לאורך כל השנה האחרונה. יתר הפרטים על מעשה הנבלה שנעשה לי והשיטות בהן אורגנה ההקלטה המדוברת ונמסרה לתקשורת, עוד יצא לאור בעתיד".

בהמשך, כתב גנץ כי "המאפיה כאן. הקלטות סתר, מעקבים וניסיונות חיסול פוליטיים. אתמול בערב גם אני נחשפתי להקלטות שפורסמו. הקלטות שבושלו באופן מכוון על ידי בעלי אינטרס שמטרתם אחת – להשאיר את נתניהו בשלטון לעוד שנים ארוכות". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.