אלפים במסע הלווייה של סולימאני בטהראן; הנייה: "פשע מגונה"

מנהיג חמאס הגיע לביקור רשמי כדי להביע תנחומים: "הביא את ההתנגדות הפלסטינית להישגים". חמינאי הוביל את התפילה והתייפח. בתו של סולימאני: "משפחות הלוחמים האמריקנים מחכות למות בניהן"

זמן צפייה: 03:42

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, הגיע לביקור רשמי באיראן בראש משלחת רמי דרג במטרה להביע תנחומים על מותו של קאסם סולימאני. הבוקר (שני) הנייה התייחס לחיסול ואמר בנאום כי "באנו להביע את רגשותינו על מותו של מנהיג שהביא את ההתנגדות הפלסטינית להישגים ולמה שהיא היום. אלפים הגיעו למסע הלווייתו של מפקד כוח קודס החל בטהראן, שם נאמו האייתוללה חמינאי, שהתייפח במהלך נאומו, ובכירים איראנים נוספים.

מלבד חמיאני, שהוביל את התפילה במהלך מסע הלווייה, דיברה גם זינאב סולימאני, בתו של מפקד כוח קודס: "משפחות הלוחמים האמריקנים במזרח התיכון ממתינות כעת למות ילדיהן".

מסע ההלוויה של קאסם סולימאני
מסע ההלוויה של קאסם סולימאני | צילום: רויטרס

"הפשע המגונה שביצעו האמריקנים מבטא את רוח הביריונות והפשע שלהם, בייחוד על אדמת פלסטין", אמר הנייה. "ראוי כי העולם יגנה ויעניש את כל מי שביצע את הפשע הזה. רוח נפשעת זו שרצחה את סולימאני היא זו שמכסה על חיסולי ההנהגה של ההתנגדות בפלסטין".

לכתבות נוספות בנושא >> 

בצל חיסול סולימאני: איראן הכריזה על נסיגה נוספת מהסכם הגרעין

נסראללה: "חיסול סולימאני – שווה את ראשו של טראמפ"

טראמפ: אם טהראן תנסה לנקום – נתקוף אתרי מורשת איראניים

איסמעיל הנייה במסיבת עיתונאים בעקבות חיסול אוסאמה בן לאדן
איסמעיל הנייה במסיבת עיתונאים בעקבות חיסול אוסאמה בן לאדן | צילום: רויטרס

עוד אמר הנייה כי "ההתנגדות על אדמת פלסטין נגד הציונים וכנגד ההגמוניה האמריקנית לא תישבר ולא תיחלש, ותמשיך עד גירוש הכובשים מאדמתנו ומירושלים. פרויקט ההתנגדות בפלסטין ובאזור לא ייסוג ולא ייחלש, החיסולים יוסיפו לנו נחישות לשחרור ירושלים. אנו מביעים תנחומים למנהיג עלי חמינאי ולרפובליקה האיראנית, לעם ולהנהגה על מותו של קאסם סולימאני. אנו מביעים ניחומים לכל משפחתו ולכל מי שהניף את דגל ההתנגדות נגד הפרויקט הציוני והאמריקני באזור זה.

מסע ההלוויה של קאסם סולימאני
מסע ההלוויה של קאסם סולימאני | צילום: רויטרס

משלחת החמאס באיראן כוללת לפי הדיווח גם את בכירי התנועה סאלח אל עארורי, מוסא אבו מרזוק, חוסאם בדראן ואוסאמה חמדאן.

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ וקאסם סולימאני מפקד כוח קודס
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ וקאסם סולימאני מפקד כוח קודס | צילום: רויטרס

במהלך הלילה, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ השיב לאיומי איראן. לדבריו, אם טהראן תגיב על פעולת החיסול - ארצות הברית תגיב בעוצמה. "הרפובליקה האסלאמית אחראית על הרג אזרחים אמריקניים, לכן נפגע באתרי מורשת איראניים", איים טראמפ.

כמו כן, הנשיא האמריקני התייחס לניסיונות איראן להביא לסילוק פוליטי של ארצות הברית מעיראק, על כך אמר כי ממשלו לא יעזוב את המדינה עד שזו לא "תשלם על בסיס חיל האוויר האמריקני בשטחה".

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי | צילום: ללא קרדיט

אתמול, איראן הכריזה על נסיגה נוספת מהסכם הגרעין, והודיעה כי תעשיר אורניום על סמך הצרכים הטכניים שלה ולא תגביל את מספר הצנטריפוגות אותן היא מפעילה. בטלוויזיה האיראנית נמסר כי "אם ארצות הברית תבטל את הסנקציות, איראן תחזור בה" וכי "איראן תמשיך לעבור עם האו"ם".

צעד זה אמור היה להתרחש בכל מקרה במהלך החודש, אך החיסול האיץ אותו. עד עכשיו האיראנים צברו 600 קילו ולא ברור אם יתחילו העשרה לרמה גבוהה יותר. מדובר בצעד שמהותו התרסה - הם מבינים שחיסול סולימאני הוא גם איתות על כך שמתקני הגרעין שלהם לא חסינים.