דאע"ש אישר לראשונה כי אל-בגדאדי נהרג – והכריז על מנהיג חדש

בהקלטת אודיו שפרסם הדובר החדש, ארגון הטרור הודה כי מנהיגו מת בפעילות האמריקנית בסוריה, והודיע שמחליפו יהיה אבו אבראהים אל-האשמי - שנחשב קיצוני מקודמו בתפקיד

זמן צפייה: 00:35

חיסול אל-בגדאדי: ארגון דאע"ש אישר הערב (חמישי) לראשונה כי מנהיגו אבו בכר אל-בגדאדי נהרג בפעילות האמריקנית בסוריה. בהודעה שפרסם דובר הארגון, נאמר שמחליפו של אל-בגדאדי יהיה אבו אבראהים אל-האשמי, שנחשב קיצוני מקודמו בתפקיד.

דאע"ש הסביר כי בכיריו התכנסו לאחר החיסול, והסכימו על זהות המנהיג החדש. נוסף על כך, בקלטת האודיו שפורסמה, אושר גם כי דובר הארגון אבו חסן אל-מוהאג'קר חוסל גם הוא.

לעוד כתבות בנושא:

בדיקת DNA ותחתונים משומשים: המידע שסייע ללכידתו של אל-בגדאדי

חיסול אל-בגדאדי: שני פעילי דאע"ש נעצרו; כוחות בסוריה תוגברו

הערכה: בכירי דאע"ש ייפגשו – וידונו בנקמה על חיסול אל-בגדאדי

אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאע''ש
אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאע''ש | צילום: רויטרס

אמש, צבא ארה"ב פרסם את תיעוד התקיפה האווירית שהביאה לחיסולו של אל-בגדאדי ואנשיו. בתיעוד ניתן לראות את לוחמי "אריות הים" מתקרבים למתחם שבו שהה, ולאחר מכן את הפצצת המתחם בתקיפה אווירית.

במסיבת עיתונאים, הגנרל קנת' מקנזי, מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית הציג את תיעוד המבצע המורכב. מקנזי אמר כי "כאשר התברר כי המודיעין שהושג בנוגע למקום הייחבאו של אל-בגדדי הוא בר חלוף וכי ניתן לפעול לפיו, פיתחנו תוכנית מעשית במטרה ללכוד או להרוג אותו והתחלנו להתכונן למבצע באמצעות צוות של כוחות מיוחדים".

מנהיג דאעש אבו באכר אל בגדאדי
מנהיג דאע''ש אבו בכר אל-בגדאדי | צילום: רויטרס

הגנרל מקנזי המשיך והסביר כי "הקווים המנחים הכלליים של המשימה כללה תקיפת מסוק על ידי כוחות מיוחדים שהוצבו בסוריה מבעוד מועד. בתיעוד האירוע ניתן לראות את התקיפה על המבנה המבודד באזור אידליב שבצפון סוריה".

עוד ציין הגנרל כי במנהרה שבה מת אל-בגדאדי נמצאו שני ילדים ולא שלושה, כפי שדווח בעבר, וכפי שאמר טראמפ בהצהרתו. "הוא זחל אל תוך המנהרה ופוצץ את עצמו בזמן שאנשיו נותרו בשטח. ניתן להבין מכך איזה סוג של אדם הוא היה", אמר הגנרל מקנזי במסיבת העיתונאים שערך.

אל-בגדאדי, כאמור, חוסל בתחילת השבוע בפעילות אמריקנית בצפון סוריה. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נאם בבית הלבן ואישר את הדברים: "ארצות הברית עשתה צדק עם הטרוריסט מספר אחד בעולם, אבו בכר אל-בגדאדי מת". עוד אמר נשיא ארה"ב כי אל-בגדאדי "מת לאחר שרץ לתוך מנהרה ללא מוצא, כשהוא בוכה, צורח וזועק. הוא מת כמו כלב, כמו פחדן".

"ארה"ב חיפשה אותו במשך שנים ארוכות", המשיך טראמפ, "תפיסתו הייתה העדיפות העליונה של הממשל שלי. הכוחות המיוחדים ביצעו פעולה מסוכנת בשעת ליל והצליחו במשימתם. הם היו מדהימים. המתחם פונה לגמרי באותה עת, 11 ילדים פונו מהבית ולא נפגעו. מי שנותר היו אל-בגדאדי ושלושה מילדיו שהוא גרר איתו למוות ודאי. הכלבים שלנו רדפו אחריו, הוא הדליק את חגורת הנפץ שלו והרג את עצמו ואת שלושת ילדיו". טראמפ ציין גם כי שתי נשים מתו במהלך המבצע וסיפר: "היו שתי נשים שלו שלבשו חגורות נפץ שלא התפוצצו. היה קושי רב משום שהן היו עם חגורות נפץ עליהן".