הקבינט ידון בשיתוף השב"כ במאבק באלימות במגזר הערבי

במשרדי הממשלה בוחנים כיצד ניתן להשתמש בכלים של השב"כ לטובת המאבק בפשיעה בחברה הערבית. במקביל, השר עיסאווי פריג' תומך בהכנסת השב"כ ליישובים הערביים

זמן צפייה: 01:46

בעקבות גל האלימות הקשה הפוקד את החברה הערבית בישראל: בקרוב יובא לדיון והחלטה בקבינט שיתוף השב"כ במאבק באלימות בחברה הערבית ואופן השימוש הראוי בו. במשרד לביטחון הפנים, במשרד המשפטים ובשב"כ מתבצעת בימים אלו עבודה הבוחנת את השימוש הראוי בשב"כ ונבדק כיצד ניתן לרתום כלים שנועדו לסכל טרור לצורך מאבק בפשיעה פלילית, אשר פעמים רבות חופפת גם לפשיעה הלאומנית. עוד עולה כי ראש השב"כ המיועד ר', נוטה לגישה מרחיבה יותר בנושא מנדב ארגמן, ראש השב"כ היוצא, ומאמין שראוי לרתום את שירות הביטחון הכללי למאבק בפשיעה הקשה במגזר הערבי.

תומר לוטן, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, אמר לחדשות 13 כי "לשב"כ יש יכולות בתחום המודיעיני והטכנולוגי שאנו מכניסים לתוך המערכה הזאת, יש לנו מה לשפר בנושא. אנחנו יצרנו שולחן שבו כל זרועות הביטחון, כולל השב"כ, מסייעות במאבק הזה".

בתוך כך, השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', אמר לחדשות 13 הערב כי "אין דין ואין דיין בחברה הערבית - שלטון החוק במגזר הערבי לא קיים" והוסיף והדגיש: "אני תומך בהכנסת כל גוף ביטחוני, כולל השב"כ, כדי להחזיר את הביטחון האישי".

לפי נתוני המעקב של יוזמות אברהם אחר מקרי רצח בחברה הערבית, מתחילת שנת 2021 נרצחו 90 ערבים וערביות בישראל בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה. בין הנרצחים ניתן למנות 75 אזרחים. מבין כלל הנרצחים, 12 הן נשים. עוד עולה כי ב-72 מהמקרים, הרצח נעשה באמצעות ירי וכי 47 מהנרצחים היו בקרב אנשים עד גיל 30.