רוסיה במסר הרגעה לאיראן: נעדכן בפרטי הפסגה המשולשת בישראל

היועץ הרוסי לביטחון לאומי נפגש עם מקבילו האיראני, והבהיר כי מוסקבה תעדכן בפרטי הוועידה עם ארה"ב וישראל שתיערך בירושלים בשבוע הבא. אמש המשנה לראש המל"ל קיים במוסקבה שיחות הכנה לפסגה

זמן צפייה: 01:43

ניקולאי פטרושב, היועץ לביטחון לאומי של רוסיה, נפגש היום (רביעי) במוסקבה עם מקבילו האיראני והעביר לו מסר מרגיע, לפיו מוסקבה תעדכן את טהראן בפרטי הפסגה המשולשת בין רוסיה, ארצות הברית וישראל. הפסגה צפויה להתקיים בשבוע הבא בירושלים, בין היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ון בולטון, ראש המל"ל מאיר בן שבת, וניקולאי פטרושב עצמו.

כזכור, המשנה לראש המל"ל, איתן בן דוד, קיים אמש שיחות הכנה במוסקבה עם בכירים בקרמלין לקראת הפסגה המשולשת - ובמקביל, יועצו המדיני של ראש הממשלה ראובן עזר, קיים גם הוא שיחות הכנה דומות בבית הלבן. זאת, לאחר שראשי מערכת הביטחון נכחו בדיוני הכנה עם מאיר בן שבת, היועץ לביטחון לאומי שכאמור ישתתף בפסגה.

אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא נאום בטקס האזכרה לחללי אלטלנה בבית הנשיא, שבו עסק בחשיבות הפגישה עם נציגי המעצמות: "בתחילת השבוע יתקיים בירושלים מפגש חסר תקדים של היועצים לביטחון לאומי של ארה"ב, רוסיה וישראל. זוהי פסגה חשובה ביותר להבטחת היציבות במזרח התיכון בזמנים סוערים". לדבריו, "המפגש המשולש של שתי מעצמות העל עם מדינת ישראל - מעיד אלף עדויות על מעמדה הבין-לאומי של ישראל היום, בין האומות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בטקס האזכרה לחללי האונייה אלטלנה''. בבית העלמין נחלת יצחק
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בטקס האזכרה לחללי האונייה אלטלנה''. בבית העלמין נחלת יצחק | צילום: חדשות 13
בתוך כך, בתחילת השבוע אמר סגנו של היועץ לביטחון לאומי של רוסיה כי "במהלך הפסגה המשולשת עם ישראל וארה"ב בירושלים בשבוע הבא, נדון בדרכים לייצב את המצב בסוריה". בהמשך דבריו הזהיר הסגן את המעצמות שעתידות להפגש בירושלים, ואמר כי "צריך לקחת בחשבון את האינטרסים של כל השחקנים - כולל איראן. נסיונות להציב אולטימטומים ייכשלו מראש".