איראן מכחישה שתקפה את הספינה: "ביטחון המפרץ חשוב לנו"

בתגובה לריאיון שהעניק רה"מ, שבו טען כי כלי השיט שנפגע מפיצוץ כשהיה בדרכו לצאת מהים התיכון ניזוק במכוון מ"האויבת הגדולה ביותר של ישראל", הגיבו בטהראן: "דוחים את ההאשמות"

הנזק שנגרם לספינת המשא בבעלות ישראלית כתוצאה מהפיצוץ במפרץ עומאן | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען הבוקר (שני) כי תקיפת הספינה במפרץ, אשר אירעה ביום שישי, היא "אכן פעולה של איראן, זה ברור". בריאיון לכאן חדשות, אמר נתניהו כי טהראן היא "האויבת הגדולה ביותר של ישראל ואנחנו מכים בה בכל האזור", ובהמשך אף התייחס לאיום הגרעין, והבהיר: "לא יהיה לאיראנים נשק גרעיני – עם או בלי הסכם. את זה אמרתי גם לידידי ביידן".

מייד אחרי הריאיון, דובר משרד החוץ האיראני סעיד חטיבזדה הוציא הודעה לפיה טהראן מכחישה את מעורבותה בפיצוץ הספינה, ומסר: "האשמותיו של נתניהו אינן נכונות. ביטחון המפרץ חשוב לנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גלובוס הזהב: הכתר היא הסדרה הטובה ביותר; שירה האס לא זכתה

טראמפ בנאום ראשון מאז שעזב את הבית הלבן: "אולי ארוץ שוב"

המינוי השנוי במחלוקת של מוטי כהן – למנכ"ל עיריית רמת גן

הנזק שנגרם לספינת המשא בבעלות ישראלית כתוצאה מהפיצוץ במפרץ עומאן | צילום: חדשות 13

כזכור, ספינת משא בבעלות ישראלית ניזוקה ביום שישי מפיצוץ שאירע בה בעת שהייתה בדרכה לצאת מאזור הים התיכון, מה שאילץ אותה לעגון בנמל הקרוב ביותר שבמפרץ עומאן. אמש פורסם בחדשות 13 כי מבדיקת הממצאים בספינה עלה שכלי השיט נפגע ממוקשים ימיים, ולא מטילים כפי שהעריכו בהתחלה גורמים בישראל. יש לציין כי עדיין לא ברור באיזה נמל הודבקו מטעני ה"עלוקה" לגוף אוניית המשא. בינתיים, בישראל משוכנעים שחיל הים של משמרות המהפכה עומד מאחורי הפיגוע ובוחנים את אפשרויות התגובה.

נתניהו מציג את תוכנית הסיוע הכלכלית
''ביה''ד בהאג מתעלם מפשעי המלחמה האמיתיים''. נתניהו, השבוע | צילום: עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה

עוד הבוקר, בריאיון אחר - הפעם לגל"צ, נשאל נתניהו אם יאפשר לחבר כנסת מהקואליציה או מהליכוד לקדם את חוק החסינות בכנסת הבאה, ונמנע מלהשיב תשובה נחרצת אלא אמר: "אני לא מתערב בזה בכלל. אני לא מקדם ולא חוסם. לא נותן ולא לא נותן".